Full fart mot döden
Moderator: Moderator 1
Re: Full fart mot döden
Mina passioner. Mina intressen.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Ja, just det ja. En del kanske har att göra med att bli äldre? De där visionerna jag hade som ung betyder noll nu.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Även om jag inte sitter på en pinnstol, så har tiden sprungit ifrån mig också. Tänker ofta på 70 talet, jösses 50 år sedan 1974, vad åren tagit vägen sedan 1978 vet jag bara inte!Fantasio wrote: ↑25 Oct 2021, 16:52 Jag tycker att tiden går fortare och fortare trots att jag mest nöter byxbak. Nu är det sen oktober och det var ju bara ett ögonblick sedan det var sommar. Jag lever ett innehållslöst liv, men tiden går framåt i full fart. Jag tar mig aldrig för något och saknar drömmar, jag lever inte fullt ut. Kanske har jag 20 år kvar att leva, kanske inte. Men 70 år vill jag nog bli. Går man tillbaka 20 år i tiden känns det futtigt, åren var överstökade snart nog. Full fart mot döden och jag gasar på i min imaginära bil där jag sitter på min pinnstol.
Jag tycker att 1980-talet försvann jättefort.
Jag vill bli minst 84 år gammal. Både morfar o farfar blev 84 år när dom gick bort. Farmor blev 88 men hon var svårt dement. Mormor lever fortfarande o är 95 år. Nu är jag 44, alltså har jag levt mer än halva livet.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Jag tror att jag har cirka 10 år kvar av livet.
Min faster fyllde 94 förra månaden.
Min mammas kusin fyllde 100 år tidigare i år. Han har varit ett Jehovas vittne och levt sunt.
Fy farao för att bli hundra år. På slutet ser man dåligt, hör dåligt och allt går allmänt trögt.
Fast nuförtiden finns det operationer som räddar synen för många äldre. Nisse har ju gjort en sån.
Fast nuförtiden finns det operationer som räddar synen för många äldre. Nisse har ju gjort en sån.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Då har jag härdat ut (nästan) en månad på psyket och sommaren är snart överstökad. Det är drygt tre år sedan min bästa vän dog och snart tre år sedan mina älskade föräldrar dog. Dessa de tre senaste åren har bara blåst förbi med orkanstyrka.
Jag har ingen aning om vad som hänt de senaste 20 år sen. Sjukt lång tid. Man kan få ångest att man slösar bort allt.