Hur stor är chansen att kunna jobba igen om vården och soc anser att jag ska ha sysselsättning istället för praktik?
Hur lång tid tar det? Innan man kan jobba.
Jag vill fungera. Hade 3 vårdkontakter och sen sysselsättning i fredags. Jag var helt blåst i huvudet efter en timma och fick inget gjort.
Sysselsättning
Moderator: Moderator 1
Sysselsättning
Målningen är själens spegel
Re: Sysselsättning
Vad är skillnaden på sysselsättning och praktik? Är praktik på ett företag?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Sysselsättning är typ handledd verksamhet. Det finns personal där. Som hjälper en.
Sysselsättning syftar väl inte till något jobb. Sysselsättning ingår i LSS.
Pratade med fk idag. Hon sa räkna inte med att komma tillbaka på min arbetsplats igen. Hon sa jag behöver ett anpassat jobb i framtiden. Inte nu under överskådlig tid.
Jag ska vara på sysselsättningen så mycket jag kan.
Det är ovant att ha personal runt sig som hjälper en. Jag kan inte ta ansvar eller stressa sa fk.
Jävlahelvetesschizofrenifan.
Jag ska vara på sysselsättningen så mycket jag kan.
Det är ovant att ha personal runt sig som hjälper en. Jag kan inte ta ansvar eller stressa sa fk.
Jävlahelvetesschizofrenifan.
Praktik är på en arbetsplats
Sysselsättning är typ daglig verksamhet. Man gör olika saker, som spelar musik, målar, jobbar med datorn, mindfulness.
Min sysselsättning var som ett jobb. Arbetade måndag, tisdag och torsdag från klockan åtta till tre, ledig onsdagar och fredagar åtta till ett, halvtvå. Det blev mig övermäktigt efter sju år. Förvånad att jag stod ut så pass länge som jag gjorde.