Säljer sina saker

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Koi
Rubidiummedlem

Säljer sina saker

Post by Koi »

En granne budar ut massa möbler mm. Bla 2 stors kroppsspeglar. Det är svindyrt att du i de nybyggda husen. Förstår inte hur folk har råd öht. En 4 rok lodrae 18000kr
Målningen är själens spegel
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Säljer sina saker

Post by memphis »

Här I Umeå finns det gott om nybyggda, dyra lägenheter. Men vill man ha nåt äldre och billigare kan man få stå i kö i 10 år. För mig är 9000 i hyra inte ett alternativ. Så jag får vänta.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Här har dom också byggt massa dyra lägenheter, men många står tomma. Kollade på en etta på 40 kvm som dom ville ha 6700kr för!! Vem fan betalar det för en liten etta?? Inte ens sovalkov hade den.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Mrsearlgray,

Va? Låter ju nästan som nybygge i Stockholmsområdet. Kanske något dyrare i här. :?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Koi wrote: 09 Jun 2024, 22:35 En granne budar ut massa möbler mm. Bla 2 stors kroppsspeglar. Det är svindyrt att du i de nybyggda husen. Förstår inte hur folk har råd öht. En 4 rok lodrae 18000kr
Låter som om någon avvecklar sitt liv, men de brukar inte ta betalt av sitt bohag, de sätter ut sitt bohag i soprummet för vem som helst att ta. koi texten du skrivit låter på mig som att du drogat ned dig med medicin vilket jag tror inte är frivilligt det finns bättre sömnmedicin än de som man får medicin hangover från. Quetiapine ger ingen hangover, man somnar snabbt och man vaknar utvilad. Till skillnad från Nosinan och propavan
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Krokus wrote: 10 Jun 2024, 08:41 Mrsearlgray,

Va? Låter ju nästan som nybygge i Stockholmsområdet. Kanske något dyrare i här. :?
Ja det är helt sjukt! Och då ligger dessa lägenheter i "dåliga" området i Skövde... Fattar inte hur dom tänkte där. Vad jag förstått står hälften av lägenheterna där tomma. Man kan få lägenhet där utan köpoäng till och med.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Koi
Rubidiummedlem

Post by Koi »

De kanske vill höja ”statusen” på området med folk som tjänar mycket.
Koi
Rubidiummedlem

Post by Koi »

Nissegossen wrote: 10 Jun 2024, 09:09
Koi wrote: 09 Jun 2024, 22:35 En granne budar ut massa möbler mm. Bla 2 stors kroppsspeglar. Det är svindyrt att du i de nybyggda husen. Förstår inte hur folk har råd öht. En 4 rok lodrae 18000kr
Låter som om någon avvecklar sitt liv, men de brukar inte ta betalt av sitt bohag, de sätter ut sitt bohag i soprummet för vem som helst att ta. koi texten du skrivit låter på mig som att du drogat ned dig med medicin vilket jag tror inte är frivilligt det finns bättre sömnmedicin än de som man får medicin hangover från. Quetiapine ger ingen hangover, man somnar snabbt och man vaknar utvilad. Till skillnad från Nosinan och propavan
Var lite medicinpåverkad. Jag har rätt mycket att sova på. Vill sänka men får inte.
Richard
Administratör

Post by Richard »

mrsearlgray wrote: 10 Jun 2024, 07:52 Här har dom också byggt massa dyra lägenheter, men många står tomma. Kollade på en etta på 40 kvm som dom ville ha 6700kr för!! Vem fan betalar det för en liten etta?? Inte ens sovalkov hade den.
Samma här, står en massa nybyggda lägenheter tomma då hyran är alltför hög. Nån sa runt 9 000 kr för en 2:a.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

I ett äldreboende kostar en tvåa 9-10.000 kr.
Koi
Rubidiummedlem

Post by Koi »

Geta wrote: 10 Jun 2024, 11:32 I ett äldreboende kostar en tvåa 9-10.000 kr.
Vem har ens de pengarna?
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Min kusin bor i ett sådant boende och hon förstod inte att man inte kan få bostadstillägg för hela summan.Det stoppar väl vid cirka 7000 kr.
Post Reply