Enklast möjliga
Moderator: Moderator 1
Re: Enklast möjliga
Att köpa en plånboksförpackning med rostbiff och en plastbytta med potatissallad är något av det enklaste man kan göra.
Det är ju supergott. Vilket bra tips! Jag vet var potatissalladen finns och tror jag vet var rostbiffen finns i min affär. Köper jag en liten förpackning potatissallad äter jag hela på en gång.
Hade inte min snälla syster varit förbi med matlåda hade jag möjligtvis handlat korv och korvbröd idag. Jag funderar på att köpa det imorgon. Jag behöver egentligen inte gå ut imorgon, men går nog till affären för folköl och choklad. Lika bra att göra slag i saken och tillaga enklast möjliga måltid.
Idag blev det äntligen lite mat lagad. Fyra korv med bröd och en lös korv. Hade förstås rostad lök till, men även en Rhode Island-dressing på korvarna. Det funkade, blev mätt. Samma mat imorgon.
Körde det vanliga. Delade potatisar. In 10 min i mikron. Steker 3 ägg i pannan. Lägger äggen på tallrik, steker potatis 5 min samtidigt som frysgrönsakerna körs i mikron. Upp med allt på tallrik. Krydda! Ganska enkelt.

"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Jag visste inte att man kunde mikra rå potatis. Lät rätt gott.
10 min kan va lite kort. Potatisen är ff lite hård då.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34

Detta har du inte provat, Fantasio! Kokt korv i bryggaren och värmda bröd ovanpå bryggaren (där ånga värmer dom).

Nej tack. Inget för mig. :)
- Hercules723
- Hafniummedlem
Haha, den var rolig, Inwatto. :D
Jag grunnar på att göra köttfärssås någon dag snart. Inte avancerat om än inte riktigt enklast möjliga. Jag har krossade tomater hemma från när jag fick ett infall att börja med matlagning igen, men den har bara blivit stående.
Det är ju inte så krångligt att steka kött och champinjoner (först kött, sedan svamp i samma panna) ena dagen och pommes frites dagen efter o då mikra kött o svamp. Jag måste banne mig komma till skott. Hur svårt kan det vara?