Min bror höll också på å skrev långa meddelanden med tjejer. Tänker att du får väl ta initiativ och bjuda ut på dejt om det ska bli nåt? Men å andra sidan skrev jag sen en kontaktannons åt honom i en stor tjejgrupp på facebook. Nu är han gift och har barn med en av tjejerna som svarade!
Dejt-tråden
Moderator: Moderator 1
Re: Dejt-tråden
Oj, vilken fullträff!Santina wrote: ↑21 Jun 2024, 22:58Min bror höll också på å skrev långa meddelanden med tjejer. Tänker att du får väl ta initiativ och bjuda ut på dejt om det ska bli nåt? Men å andra sidan skrev jag sen en kontaktannons åt honom i en stor tjejgrupp på facebook. Nu är han gift och har barn med en av tjejerna som svarade!
Bara besviken på tjejen jag pratar med. Skrev min mail och sa vi kunde prata där. Det ville hon inte. Sen undrade hon var min familj bor. Då skrev jag i vilka städer min familj och jag själv bor. Sen frågade jag var hon bor. Så vill hon inte berätta. Känns lite som jag öppnar mig men inte hon.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Less på alltihop! Tänker är det värt det? Kanske bättre singel 4 life. 
Vad trist, Zoidar. Nåja, du gav det ett seriöst försök i alla fall.
Jag har ofta fegat ur vid kontaktannonser o slutat svara på meddelandena... Jag har varit rädd för att göra bort mig, eller så har det känts obekvämt.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Hon ville inte att ni skulle fortsätta prata på mail, men efter det ville hon veta vart du och din familj bor. Sen när hon vet det vill hon inte berätta vart hon själv bor. Det finns knepiga människor 
Ett liten historia jag var med om för inte så länge sen...
Förvisso inte nån dejt, men det ringde en kille som hade följt min blogg o ville ses på en öl, o visst gärna det. Han presenterade sig med enbart förnamn. Givetvis kollar man åtminstone telefonnumret så att det inte är nått lurt med det, men det fanns inte på några upplysningssidor. Testade sedan att börja swisha, men numret var inte heller kopplat till nån swish. Lite märkligt, men det behöver inte betyda att det är något skumt.
Men så frågade jag om vad han hette i efternamn, o sen frågade jag bara om hans adress, inte för att snoka, men åtminstone för att veta vem man ska träffa. Men det ville han inte svara på o undrade varför jag ville veta det. Sa som det var, att nuförtiden måste man nästan vara säker på vem man ska träffa, så att jag åtminstone hade en adress även om det var tänkt att vi skulle ta en öl ute.
Men då la han på o ville nog inte ses längre. Jag må vara paranoid, men man måste väl kunna få ställa nån form av kontrollfråga när det ringer helt okända personer? Det kanske var nått skumt ändå?
Förvisso inte nån dejt, men det ringde en kille som hade följt min blogg o ville ses på en öl, o visst gärna det. Han presenterade sig med enbart förnamn. Givetvis kollar man åtminstone telefonnumret så att det inte är nått lurt med det, men det fanns inte på några upplysningssidor. Testade sedan att börja swisha, men numret var inte heller kopplat till nån swish. Lite märkligt, men det behöver inte betyda att det är något skumt.
Men så frågade jag om vad han hette i efternamn, o sen frågade jag bara om hans adress, inte för att snoka, men åtminstone för att veta vem man ska träffa. Men det ville han inte svara på o undrade varför jag ville veta det. Sa som det var, att nuförtiden måste man nästan vara säker på vem man ska träffa, så att jag åtminstone hade en adress även om det var tänkt att vi skulle ta en öl ute.
Men då la han på o ville nog inte ses längre. Jag må vara paranoid, men man måste väl kunna få ställa nån form av kontrollfråga när det ringer helt okända personer? Det kanske var nått skumt ändå?
Hon menade kanske bara om vi bodde i Skåne.

Undrar om en kvinna började flörta med mig nyss på Facebook. Kom ett PM från en okänd där vi först pratade om loppisar, sen ville hon komma hit följa med mig på loppis? Eller är det bara jag som är paranoid?
Jag skulle nog va lite försiktig och ha mer kontakt på nätet innan man träffas.
Ja, det gör jag ju. Men nu sa hon att hon ska till min favvo-loppis nästa lördag. Men jo, jag är på min vakt. Vad som helst kan vara nått skumt!
Hur länge har ni haft kontakt?