Hålen i väggen

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

Admin1

Hålen i väggen

Post by Admin1 »

Försök att spackla igen hålen försiktigt med väggspackel. Sedan leta efter en tapetbit att klistra precis över spacklade hålen. Alternativt måla över spackelhålet med samma färg som tapeten. Det kan knappast bli sämre än det nu är.
memfis

Re: Hålen i väggen

Post by memfis »

Ja, jag ska försöka. Har spackel, men vet inte om det har torkat ihop inne i tuben. I så fall köper jag nytt, det finns en byggandet här i byn. Har även en rulle tapet!
memfis

Post by memfis »

memfis wrote: 26 Jun 2024, 11:52 Ja, jag ska försöka. Har spackel, men vet inte om det har torkat ihop inne i tuben. I så fall köper jag nytt, det finns en bygghandel här i byn. Har även en rulle tapet!
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Det hade varit lättare om du haft en man memphis.
Safir
Lutetiummedlem

Post by Safir »

Det är flera stora hål i väggarna sen innan jag flyttade in. Så förra hg behövde tydligen inte spackla.
Jag var med på inflyttningsbesiktningen och den som besiktade sa att de inte är så petiga för "man måste få bo".
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Safir wrote: 26 Jun 2024, 13:11 Det är flera stora hål i väggarna sen innan jag flyttade in. Så förra hg behövde tydligen inte spackla.
Jag var med på inflyttningsbesiktningen och den som besiktade sa att de inte är så petiga för "man måste få bo".
Hoppas min besiktningsperson har den inställningen också. Jag har haft tavlor på väggarna och en jättetung spegel. Man måste ju få sätta upp saker på väggarna!
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Har aldrig fått bakläxa på grund av hål i väggarna vid utflyttning.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Inte jag heller. Men då har jag bott många år tillsammans med pojkvän. Så det har inte varit jag som spacklat förut. Det blir nästan alltid något som man vill dölja. Men jag har haft tur och klarat besiktningar varje gång.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Admin1

Post by Admin1 »

Även om du ser hålen efter spacklingen är det inte säkert att en annan person ser dem. För de riktar inte blicken mot området där hålen fanns utan tittar bara snabbt på hela väggen.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

All oro över hålen I väggen visade sig vara obefogad. De ska ändå tapetsera om, för det var dags för det, sa besiktningsmannen. Så han ägnade ingen tid åt hålen I väggen.
Admin1

Post by Admin1 »

Normalt sker omtapetsering efter 13 år, så efter 13 år borde man inte behöva betala.
https://www.hemhyra.se/nyheter/det-hang ... a-tapeter/
Beträffande din laptop, memphis, så upptäckte jag att min budget Delldator, som är 12 år gammal har samma kapacitet som en ny budget Dell dator utom att nya hade 4 GB Minne mer och en SSD-disk på 500 GB. Om man köper en ny billig dator idag får man nästan samma hastighet som en gammal dator med 8 GB minne och en SSD-disk. Om jag uppgraderar minnet och till SSD-disk på min gamla dator för 400 kr via Tradera får jag en dator nästan lika snabb som en ny.
Post Reply