Tatueringar

Moderator: Moderator 1

MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Re: Tatueringar

Post by MsTibbs »

Richard wrote: 23 Jun 2024, 11:30Fina!
Tack! :)
In a world where you can be anything, be kind.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Hur hanterar man tatueringen när den är nygjord? Jag tatuerade mig för kanske 30 år sedan och fick då rådet att bara skölja med vatten för att bli av med blodet. Är det vanligt, rentav vettigt, med salva på? Jag tänker då på Helosan.
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Fantasio wrote: 27 Jun 2024, 20:48 Hur hanterar man tatueringen när den är nygjord? Jag tatuerade mig för kanske 30 år sedan och fick då rådet att bara skölja med vatten för att bli av med blodet. Är det vanligt, rentav vettigt, med salva på? Jag tänker då på Helosan.
Jag hade på bephanten kräm. Morgon och kväll tror jag. Men först skulle plasten sitta på länge. Minns inte exakt, men har aldrig haft problem. Viktiga är att det inte blir infekterat av tex smutsig duschhanndduk så man är extra noga med hygienen. Inte bada i sjön tex på flera veckor.
In a world where you can be anything, be kind.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Mm, precis som MsTibbs skriver så ska man undvika att bada i början.

Min senaste tatuering hade ingen plast, utan tatueraren sprejade en hinna ovanpå tatueringen som satt kvar i några dagar.

Jag smorde in med Helosan två gånger per dag i två veckor. Nu är tatueringen läkt. Den kliade en del i början men då slog jag på den (med handflatan) istället för att klia.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Nu när många går lättklädda är det sällan som man ser någon utan tatuering.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag kommer att ta tag i min fula tatuering så fort jag kommer till stan. Det finns tre tatueringstudios att besöka. Vill nog bara ha lite blommor. Nåt neutralt motiv som inte väcker uppmärksamhet. Men jag undrar vad det kostar.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Tror att de flesta tatuerare tar betalt per timme.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

500kr i timmen?
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Mer. Snarare 1000kr och uppåt.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

memphis wrote: 28 Jun 2024, 16:55 Jag kommer att ta tag i min fula tatuering så fort jag kommer till stan. Det finns tre tatueringstudios att besöka. Vill nog bara ha lite blommor. Nåt neutralt motiv som inte väcker uppmärksamhet. Men jag undrar vad det kostar.
Har du någon bild på din fula tatuering.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Nej fy. Jag vill inte ens visa den! Men när jag täckt över den kan jag visa :) det är ett motiv från hällristningarna i Tanums Hede. Det heliga bröllopet. Passar inte alls som en tatuering för folk tror först att det är ett konstigt ärr :lol:
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Mina armar har blivit så smala. Förr när jag tränade var de betydligt grövre. Jag vill alltså ha ett UFO meden alien gray under det. Det är okej för mig om tatueringen går runt hela underarmen. Men tänk om det blir en otatuerad glipa... Går det att fylla ut med till exempel planeten Saturnus?
Post Reply