En eländig dag

Här kan du fråga om eller diskutera dina kroppsliga sjukdomar.

Moderator: Moderator 1

Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: En eländig dag

Post by Geta »

Rollator kan underlätta för dig, Fantasio. Du kommer nog att känna dig säkrare med en sådan. Då kan du sätta dig var som helst.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Visst, Geta. Men tycker att jag är för ung för rollator.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Idag gick jag ned på stan i ett ärende med min telefon. Satt på två ställen på vägen dit. Sedan till mötesplatsen utan att stanna och vila och efter det hem igen utan ett enda stopp på vägen. Är mina ryggbesvär ett minne blott? Jag hoppas det, men känner mig inte bekväm med mina promenader.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Idag gick jag till mottagningen utan besvär. Var sedan till Systembolaget och sedan till mötesplatsen. Satt på vägen till mötesplatsen, det var allt. Min rygg kanske är återhämtad.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Ryggen gjorde sig påmind när jag var till affären. Satt på två ställen på vägen dit och lika många gånger på vägen hem. Lite spänningar i ryggen kan jag ta, men inte att gå kraftigt framåtlutad. Jag kör på med mina övningar varje kväll. Tycker att det borde hjälpa lite i alla fall.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag hade vissa besvär med min fördömda rygg, men tog mig till mötesplatsen. Hem fick jag ta bussen och det var jobbigt att vänta på den. Jag ömsom stod, ömsom satt på huk.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag satte mig på en stenmur med stängsel ovanför på vägen ned på stan härom dagen. Hade ryggsäcken på som vanligt och ena spännet fastnade i stängslet. Fick lite panik innan jag lyckades lirka loss spännet. Om jag viker av från gatan jag bor på finns där två bänkar nära varandra och kan sitta på en av dem. Klarar jag av den väntande strapatsen idag ser det lovande ut för mig och min rygg.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Nej, jag vågade inte gå ned på stan idag. Gick till och från mataffären med vissa problem och när jag kommit hem spände det i ryggslutet. Jag tror jag ligger för mycket på sängen.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag tror att jag går för fort. Tar jag det lugnt och går rak i ryggen borde den hålla för att gå ned på stan och hem igen. Jag känner inget av ryggen när jag är hemma, även fast jag inte går många steg då. Det blir förmodligen att börja gå mot stan och vid känningar i ryggeländet får jag väl vända och gå hem då. Jag behöver kunna handla på McDonald's så att jag även ska våga mig att gå till frisören.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag har ett ärende att uträtta på väg ned till stan. Dit tar jag mig utan att vila fast det finns en bänk. Jag grunnar på att gå till McDonald's, att skippa mötesplatsen.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag gick till mötesplatsen, men först apoteket. Vilade bara på en bänk dit. Krånglar inte min rygg imorgon är det jag som går till McDonald's.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Sitter på Max just nu. :D
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Post Reply