Lokaltrafik
Moderator: Moderator 1
Re: Lokaltrafik
Jag önskar att åka mellan Väster tull och Breda vägen. Hur gör jag det? Jag går inpå Östgöatrafiken men finner inget svar.
Tack, Geta! Tyvärr går linje 21 inte till Haga, men väl till Bråddgatan. Då tar jag den bussen när jag ska till frisören. Ett problem löst, ett annat kvarstår.
Linje 11 plus att du får gå en bit.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Till Fantasio:
- Attachments
-
- Screenshot_20240701_184913_Chrome.jpg (194.48 KiB) Viewed 329 times
Till Fantasio:
- Attachments
-
- Screenshot_20240701_185245_Chrome.jpg (105.68 KiB) Viewed 324 times
Är det elvans buss, Krokus? Tack igen.
Jag har postat på Facebook om att jag önskar hjälp med lokaltrafiken. Får se om jag får några svar.
På väg till mötesplatsen gick jag förbi navet Söder tull, många bussar och två spårvagnslinjer har hållplatser där. Såg till min lycka treans spårvagn, den stod på hållplatsen som frekventeras av tvåans spårvagn. Nu kan jag åka och hälsa på min vän.
Jag tog bussen hem från mötesplatsen. Får alltid vänta länge på den. Eller det känns länge. Det var biljettkontroll på bussen. Tur att jag pröjsade för min resa.
Jag tog bussen hem från mötesplatsen. Får alltid vänta länge på den. Eller det känns länge. Det var biljettkontroll på bussen. Tur att jag pröjsade för min resa.
Spårvagnen trafikerar nu Nygatan igen. Går rakt fram vid Söder tull, där tvåans spårvagn annars går. Tror 2:an också går den rutten istället för som en period på Drottninggatan. Nu har jag glömt vilken buss jag skulle ta till Bråddgatan, Getas länk är död. Får ta med mig glasögonen imorgon och kolla tidtabellen vid Väster tull, där jag kliver på spårvagnen. Jag måste verkligen klippa mig.