Rösten i huvudet som är du

Här kan du fråga om eller diskutera dina kroppsliga sjukdomar.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
Koi
Rubidiummedlem

Rösten i huvudet som är du

Post by Koi »

Hör de som inte hör röster sin egen röst på nåt annat sätt än de som hör röster. Jag hör ju min tankeröst. Men den är i mitten av huvudet bakom näsan medan rösterna oftast är snett höger bakom mig, utanför mig.
Målningen är själens spegel
mrsearlgray
Iridiummedlem

Re: Rösten i huvudet som är du

Post by mrsearlgray »

Vissa ska tydligen inte ha en egen röst inne i huvudet vad jag har hört. Dom har liksom ingen monolog som de flesta verkar ha.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

mrsearlgray wrote: 03 Jul 2024, 23:38 Vissa ska tydligen inte ha en egen röst inne i huvudet vad jag har hört. Dom har liksom ingen monolog som de flesta verkar ha.
Eller så är de inte medvetna om monologen.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Jag har nån enstaka gång hört röster alltså utanför mig. Jag har alltid en inre dialog alltså att man tänker på och går igenom saker, analyserar, reflekterar - som diskuterar med sig själv med sig själv. När jag är väldigt överstressade känns det som att en tanke någonannanstansifrån kommenterar mina egna tankar. Alltså som en utifrånkommande tanke som kommer in och stör mina egna tankar. Som tankepåsättning. Kan tänka mig att det är en variant av att höra röster.

När man är för utsatt/belastad/stressad - händer något med oss. Stresshormoner och sånt. En del får ont i huvudet, får svårt att andas, får ont i kroppen - eller blir paranoida, får vanföreställningar, ångest. Det är samma stress men det tar sig olika uttryck på olika människor.
Post Reply