Getas mobil
Moderator: Moderator 1
Getas mobil
- Kontrollera att batteriet är ordentligt laddat och anslutet till telefonen. Om batteriet är urladdat kan det vara nödvändigt att ladda det innan telefonen kan starta.
- Försök att starta telefonen i säkert läge genom att hålla inne avstängningsknappen och volymknappen samtidigt. Om telefonen startar i säkert läge kan du försöka avinstallera nyligen installerade appar som kan orsaka problem.
- Om telefonen har en avtagbar batteripanel, ta ut batteriet och sätt sedan tillbaka det igen. Ibland kan en enkel omstart lösa problemet.
https://azeo.se/blogg/telefonen-startar-inte
- Försök att starta telefonen i säkert läge genom att hålla inne avstängningsknappen och volymknappen samtidigt. Om telefonen startar i säkert läge kan du försöka avinstallera nyligen installerade appar som kan orsaka problem.
- Om telefonen har en avtagbar batteripanel, ta ut batteriet och sätt sedan tillbaka det igen. Ibland kan en enkel omstart lösa problemet.
https://azeo.se/blogg/telefonen-startar-inte
Re: Getas mobil
Mobilen är helt svart. Den går inte att starta. Köper en ny mobil på måndag. Det har jag råd med. Då får jag abonnemang och QR-kod.
Det blir en ny mobil med alla finesser. En Doro android kostar under 4000 kr.
Min telefon blev också helt svart en gång. Jag fick den lagat på garantin. Kostade ingenting.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
En sex år gammal mobil går inte på garantin.
När du köper ny kolla att den har NFC för att skaffa BankID själv. Sedan bör androidversionen vara så hög som möjligt. Android 7 är värdelöst och så högt som möjligt.
Naturligtvis ska ja köpa senaste modellen.
Geta,
Det är nog svårt att hitta en bra och gammal telefon ändå. Vet inte om jag skulle vilja köpa en begagnad telefon.
Det är nog svårt att hitta en bra och gammal telefon ändå. Vet inte om jag skulle vilja köpa en begagnad telefon.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Har aldrig kommit på tanken att köpa en begagnad mobil. Jag får så mycket över på pensionen.