Vill ha vänner
Moderator: Moderator 1
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Vill ha vänner
Hur skaffar man vänner? Är bara vän med exet. Annars har jag tappat kontakt med alla sen jag blev sjuk…
Ja visst gör det ont när knoppar brister
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Re: Vill ha vänner
Om jag börjar konstskolan hoppas jag ska få vänner där
Vart bor du någonstans?mrsearlgray wrote: ↑12 Jul 2024, 09:46 Hur skaffar man vänner? Är bara vän med exet. Annars har jag tappat kontakt med alla sen jag blev sjuk…
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
SkövdeMiika wrote: ↑12 Jul 2024, 10:09Vart bor du någonstans?mrsearlgray wrote: ↑12 Jul 2024, 09:46 Hur skaffar man vänner? Är bara vän med exet. Annars har jag tappat kontakt med alla sen jag blev sjuk…
Vad synd, jag bor i Västeråsmrsearlgray wrote: ↑12 Jul 2024, 10:10SkövdeMiika wrote: ↑12 Jul 2024, 10:09Vart bor du någonstans?mrsearlgray wrote: ↑12 Jul 2024, 09:46 Hur skaffar man vänner? Är bara vän med exet. Annars har jag tappat kontakt med alla sen jag blev sjuk…
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Finns en app som heter GoFrendly (för tjejer). Den kan du prova med. Jag har inte haft nån större lycka med den, men har kanske inte riktigt försökt heller. Fick kontakt med en tjej, men hon var lite galen, skrev bara om sig själv och lååånga texter och blev sur om man inte svarade på allt. Sen blockade hon mig, när jag försökte säga nånting konstruktivt. 
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Aa okej tack för tipset!Santina wrote: ↑12 Jul 2024, 11:23 Finns en app som heter GoFrendly (för tjejer). Den kan du prova med. Jag har inte haft nån större lycka med den, men har kanske inte riktigt försökt heller. Fick kontakt med en tjej, men hon var lite galen, skrev bara om sig själv och lååånga texter och blev sur om man inte svarade på allt. Sen blockade hon mig, när jag försökte säga nånting konstruktivt.![]()
Jag har träffat en massa vänner inom psykiatrin, RSMH och Dagcenter. Men nu är nästan alla döda. Inom kyrkan har jag också träffat folk men bussarna går inte, när det är aktiviteter i kyrkorna.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Har inget dagcenter att gå till eller liknande tyvärr…
Jag har träffat vänner i kyrkan, på gymmet och på folkhögskola och på Viska. :D
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Kyrkan vet jag inte om jag vill gå till… men börjar jag konstskolan hoppas jag hitta vänner där. Är ju så introvert av mig också att det blir jobbigt att nån ut socialt men men tur jag har viska.