Är det till S:t Görans sjukhus du ringt? Har de andra sjukhusen i Stockholm psykiatri? AE har alltid svarat snabbt på mina samtal. Jag brukar ringa dem sen kväll/tidig natt.
Akutenheten
Moderator: Moderator 1
Re: Akutenheten
Det finns flera sjukhus med psykiatrisk heldygnsvård. När jag ringde var det till Danderyds sjukhus.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Jag har aldrig någonsin ringt akutenheten och skulle aldrig få för mig att göra det. Undrar varför? Varför är vi så olika?
Store Gud, varför låter du mig lida? Det går sällan en enda dag när jag får må som förr i tiden. Alltid denna förbaskade ångest, jag blir aldrig kvitt den. Jag tog precis tio milligram Stesolid och inväntar (eventuell) effekt. En del av mig vill ringa AE, vilket jag ofta vill om kvällarna. En del av mig vill inte ringa och störa dem, inte för att jag tror att de är överhopade med jobb, men ändå. Men jag är ju faktiskt svårt psykiskt sjuk och känner att jag behöver någon att prata med. Ibland kan det räcka med ett telefonsamtal för att det ska lugna ned sig. Slår inte min benso till tar jag tio milligram till av den. Jag vill bara må bra, är det för mycket begärt?
Det har blivit 15 milligram Stesolid idag. Slår de inte till snart, tog två tabletter för någon halvtimma sedan, tror jag att jag ringer AE. Jag står inte ut mycket längre.
Är det något särskilt som ger dig ångest idag?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Jag tar aldrig itu med saker, skjuter på det som går att skjuta på. Små saker som växer sig stora.
Jag gorde't, jag ringde AE förut. Det blev ett kort samtal där jag berättade att jag började fyllna till och om riskerna att blanda öl med Stesolid. Samtalet, vilket avslutades av mig, tog högst ett par minuter.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Nej, det tror jag inte. De slösar inte akutenhetens bil på personer med ångest.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
nej men tänkte på eftersom du blandat stesolid och alkohol?
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Aha! Det hoppas jag inte. Blev utskriven för drygt två månader sedan och är inte upplagd för ny inläggning.mrsearlgray wrote: ↑15 Jul 2024, 18:21nej men tänkte på eftersom du blandat stesolid och alkohol?