Tatueringar

Moderator: Moderator 1

Fantasio
Rodiummedlem

Re: Tatueringar

Post by Fantasio »

Jag tror jag vill ha en galax på snedden. Inte sedd ovanifrån med spiralarmar som sträcker sig runt den. Tror det passar bra med ett UFO under den, bättre än galaxen sedd rakt ovanför eller under. Jag minns att jag fick raka bort hårstrån från överarmarna när jag tatuerade mig. Men det var inte så mycket hår där som på underarmarna. Kan det hända att stråna växer ut under läkningsprocessen och att håret växer under huden så det blir blemmor?
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Jag vill ha en ichtys-fisk på höger underarm
In a world where you can be anything, be kind.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Det ska visst vara något bibliskt, MsTibbs. Jag är troende, men vill inte tatuera in ett kors på mig.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 15 Jul 2024, 22:40 Det ska visst vara något bibliskt, MsTibbs. Jag är troende, men vill inte tatuera in ett kors på mig.
https://youtu.be/7SEwR60aDGE?si=R5n4ycxp5ncxpWvu
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag har lite pengar undanstoppade som jag kan lägga på en tatuering. Vill ha en som sträcker sig från nederdelen av överarmen till underarmen. Vill inte tatuera mina händer eller hals.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Om jag skulle göra en till tatuering skulle det bli en flygande flock kajor. Farfar älskade skator och kråkor och fåglar i största allmänhet, oxå kor. Farsan är inne i gemet för fåglar. Och jag älskar kråkfåglar. Its all in the genes.
1Dave
Talliummedlem

Post by 1Dave »

Tänkte tatuera in en korp ett tag. Men blev inget av det. Är ju inte försent än
/Dave

"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

En brukare anställd på kaféet på mötesplatsen har händer och fingrar tatuerade. Dessutom har han en skapligt stor tatuering i ansiktet. Inte vidare snyggt om du frågar mig.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Nerbinder tatueringar i ansiktet! Tycker inte jag heller. Annars gillar jag tatueringar, om de är snyggt gjorda. Jag har en usel tatuering, jag har tre.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Man kanske skulle tatuera in IFK Norrköpings klubbsymbol. En sköld med namnet på den.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag har en dålig tatuering på skuldran som jag vill täcka med något. Vet bara inte vad jag vill ha permanent på min hud! Som tur är ser jag inte min egen skuldra särskilt ofta.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

memphis wrote: 08 Mar 2025, 20:21 Jag har en dålig tatuering på skuldran som jag vill täcka med något. Vet bara inte vad jag vill ha permanent på min hud! Som tur är ser jag inte min egen skuldra särskilt ofta.
Går den inte ta bort?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Post Reply