Ja... Har liksom bara en person i min omgivning som förstår helt och det är mitt ex, men pratar inte med honom så ofta som jag vill eftersom jag känner att han har sitt egna liv.Snurre wrote: ↑15 Jul 2024, 14:29Men vad jobbigt att inte få någon förståelse. :(mrsearlgray wrote: ↑15 Jul 2024, 14:19
Nja, jag måste hela tiden återupprepa alla symtom som schizofreni har, hon lyssnar eller tar liksom inte in det jag berättar om sjukdomen...
Hur mår du?
Moderator: Moderator 1
- mrsearlgray
- ☢️ Prometiummedlem ☢️
Re: Hur mår du?
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Okej. Aa, det låter ju lite jobbigt.mrsearlgray wrote: ↑15 Jul 2024, 14:33
Ja... Har liksom bara en person i min omgivning som förstår helt och det är mitt ex, men pratar inte med honom så ofta som jag vill eftersom jag känner att han har sitt egna liv.
Mår ok igen, efter en morgon som präglades av gräslig ångest, duktigt paranoid och stress! Gick över vid 11.30 ungefär. Huga!
- mrsearlgray
- ☢️ Prometiummedlem ☢️
Mår sådär. Känner mig lite trasig, både psykiskt och fysiskt. Men det går nog över så småningom.
Nämen. Hoppas det blir bättre snart! <3
- mrsearlgray
- ☢️ Prometiummedlem ☢️
Att gråta är inte helt fel. Alla kan inte det.
Hm... Tror din mamma att det finns spöken, men hon förstår inte din schizofreni (eller din brors schizoaffektiv)? Låter udda.mrsearlgray wrote: ↑15 Jul 2024, 13:55Hahaha jo det kan man tycka men hon förstår sig inte på sjukdomen alls tyvärr... Hon tror fortfarande det är spöken jag hör när jag hör röster...
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
- mrsearlgray
- ☢️ Prometiummedlem ☢️
Hon är jättetroende på spöken, går på kurser om sån skit. Hon är väldig selektiv om vad hon verkar förstå sig på...Krokus wrote: ↑15 Jul 2024, 15:25Hm... Tror din mamma att det finns spöken, men hon förstår inte din schizofreni (eller din brors schizoaffektiv)? Låter udda.mrsearlgray wrote: ↑15 Jul 2024, 13:55Hahaha jo det kan man tycka men hon förstår sig inte på sjukdomen alls tyvärr... Hon tror fortfarande det är spöken jag hör när jag hör röster...
- mrsearlgray
- ☢️ Prometiummedlem ☢️
Ja precis... Hon påstår att jag skulle ha sån "känslighet" bland annat.