Dejt-tråden

Om problem med samlevnad och att hitta en partner.

Moderator: Moderator 1

Richard
Administratör

Re: Dejt-tråden

Post by Richard »

Typ 5 minuter...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Richard wrote: 23 Jun 2024, 12:49Typ 5 minuter...
Oj, det var snabba bud. :lol:
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Funderar fortfarande om jag ska höra av mig till dejten igen. På något sätt vill jag träffas, men vilken stress det lätt blir av det.
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

Väg för och nackdelar och känn efter vad det är du vill och ta ett beslut efter det
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Finns ej tjej i vår bönegrupp. Hon är 52 år och har två tonåringar. Gillar henne. Kanske skulle bjuda på fika.
Nobel
Tuliummedlem

Post by Nobel »

Skulle kunna kalla det dejt, men vet inte om hon ser det så. Jag ska i alla fall träffa en före detta klasskompis och vi ska laga mat tillsammans. Bara vi två om vi är hemma hos mig. Hon ville testa min kinakålssallad. Skäms lite eftersom att jag bara brukar slänga ihop det som en vanlig sallad med lite dressing. Hon förväntar sig kanske något mer fancy. Men. Hey! Det var hennes förslag att vilja testa den. Sagt och gjort bestämde vi att boka in en tid i januari. Dessutom ska vi gå på teater snart också. Frågade vänskapligt om hon ville gå på teater, hon sade ja. Beundrar hennes varma sida. När jag berättade att jag levde med schizofreni så svarade hon med ett leende utan att blinka - Du är fortfarande samma person. Det gick rakt in i hjärtat. Tyckte hon var attraktiv på gymnasiet, men idag har hon blivit en kvinna, vilket är ännu mer attraktivt.
'cause the freak inside controls my mind
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Vad roligt för dig, Nobel. Du kan ha hittat kärleken.
Nobel
Tuliummedlem

Post by Nobel »

Tack Fantasio! Tror hon ganska nyligen blivit singel eftersom att hon nämnde det i en konversation. Jag blir exalterad av henne, men försöker hålla mig cool, vara vänskaplig för att se vart det leder. Vill heller inte vara ett rebound. Därför vill jag ta det lugnt, samtidigt som min instinkt säger åt mig att försöka visa min bästa sida, att vara rolig och uppfinningsrik snabbt. Men vill inte skrämma iväg henne heller.
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

Nobel wrote: 31 Dec 2024, 21:25 Tack Fantasio! Tror hon ganska nyligen blivit singel eftersom att hon nämnde det i en konversation. Jag blir exalterad av henne, men försöker hålla mig cool, vara vänskaplig för att se vart det leder. Vill heller inte vara ett rebound. Därför vill jag ta det lugnt, samtidigt som min instinkt säger åt mig att försöka visa min bästa sida, att vara rolig och uppfinningsrik snabbt. Men vill inte skrämma iväg henne heller.
Vad kul för dig, Nobel :D blev lite orolig över vart du hade varit, skönt att se att du är okej. Vet inte om du hade lite mörka tankar som du förmedlade förut har för mig det men är inte säker.

Jag har varit ihop med min flickvän i 7 månader snart. Kärleken kan komma när man minst anar det
Nobel
Tuliummedlem

Post by Nobel »

Hejar på er! Skoj att det verkar gå bra för dig med kärleken. :-D

Jo, jag hade en svacka för ett tag sedan. Som tur är kommer svackorna mer sällan ju mer tiden går.

Tänker att nu har man nått åldern där man, om inte annat, kan skratta åt det tillsammans det om det skulle bli lite awkward. Det var en gammal klasskompis som hörde av sig till mig för några månader sedan och frågade om jag dejtade någon. Men jag känner inte den kemin med henne + att jag dejtade någon annan just då. Så jag var artig och avböjde. Men det var definitivt en komplimang att någon tänkte på mig, och så om mig. :smile:
Nobel
Tuliummedlem

Post by Nobel »

Vi träffades idag efter att hon överraskat mig med ett - "Hej, vill du äta lunch tillsammans?". Märkte att hon sminkat sig och hade parfym, men jag sade inget. Vi satt avlägset och pratade om allt möjligt i två timmar, även djupa ämnen så som känslor och gamla minnen. När jag frågade hur det var med henne så svarade hon inte, så antar att hon inte mår på topp idag. Vet att hon har mycket i sitt privatliv just nu med en sjuk pappa, så det är nog där det skaver.

Vi ska gå på teater tillsammans, vi ska träffas innan och gå dit tillsammans. Vi har inte haft lika tät telefonkontakt som för någon vecka sedan, jag har backat lite eftersom att hon gjorde det. Tänker att det kan vara en fördel att spegla hennes beteende och att ge henne lite andrum och låta henne komma till mig, vilket hon gjort ibland.

Hon visar att hon minns detaljer om saker vi skrivit om. Det tycker jag om för att det blir personligt. Kan vara att hon gör det bara för att vara vänskaplig. Oavsett hur det blir så känner jag mig trygg i vår vänskap. Det är lite för tidigt att dra "jag-känner-något"-kortet. Tror hon misstänker att jag är nyfiken på henne, kanske lite mer än som bara kompis.

Att träffa henne har gett mig ny energi, så tänker surfa på den vågen ett tag. Har inte bråttom. Om hon är intresserad tillbaka så lär jag få veta det på något sätt. Om det kommer någon annan som fångar mitt intresse så utforskar jag det också. Jag har kommit till en punkt i livet där jag vill träffa någon för något hållbart och långvarigt. Kan vara att jag inser att hon inte passar mig så bra som jag tror så fort mina initiala känslor lagt sig. Men potential finns det definitivt.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Lycka till Nobel!
Post Reply