Vad har du lärt dig idag?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Vad har du lärt dig idag?

Post by memphis »

Har lärt mig att salva är tjockare och fetare än kräm och ofta genomskinlig, medans kräm brukar vara vit.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Till fötterna ska man inte använda kräm utan salva. Det har diabetessköterska sagt.
femfemman
Galliummedlem

Post by femfemman »

Geta wrote: 17 Jul 2024, 21:09 Till fötterna ska man inte använda kräm utan salva. Det har diabetessköterska sagt.
Salva funkar bra på fötterna! Jag hade problem med hudsprickor tidigare, men nu efter idogt smörjande med Eucerin Aquaphor så funkar fötterna normalt igen.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Fenuril mjukgörande kräm fick jag utskrivet en stor burk för eksem på örat, bra på att förebygga och behandla liggsår, gav bort en burk till en granne då han hade liggsår, gick dit med burken, hans fru gick och hämtade en tub och sade, det behövs inte vi fick den här och visade på tuben, jag sade titta på namnet på tuben sedan på burken, det var samma, hon tackade och tog emot. Får ni Fenuril utskrivet av läkare går en på högkostnadsskyddet och pumpen man får köpa till är enkel att byta till nästa burk.

Både grannen och hans fru är döda, han fick palliativ vård och hon hamnade på äldreboende och dog 3 nån senare, då hon hade början till demens och inte ville leva längre, tror det var hon som bönfull läkaren om palliativ vård
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Fråga mig ikväll. Då har jag säkert lärt mig saker om mina släktingar.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag testade ta bort kragen men det funkade inte. Han börjar slicka eksemet direkt.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Richard lärde mig hur jag stänger av skärmläsaren höll på att bli heltokig då varje tangentslag bokstaverades genom skärmläsaren i tal
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Grannen lärde mig hur man kan ha öppen balkongdörr men ändå låst.
Kloppe
Germaniummedlem

Post by Kloppe »

Att Homo Erectus troligtvis byggde enkla hyddor, och lärde sig kontrollera eld för 1,5 milj år sedan.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Kloppe wrote: 20 Jul 2024, 18:47 Att Homo Erectus troligtvis byggde enkla hyddor, och lärde sig kontrollera eld för 1,5 milj år sedan.
Häftigt!
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Kloppe
Germaniummedlem

Post by Kloppe »

Zoidar wrote: 20 Jul 2024, 18:51
Kloppe wrote: 20 Jul 2024, 18:47 Att Homo Erectus troligtvis byggde enkla hyddor, och lärde sig kontrollera eld för 1,5 milj år sedan.
Häftigt!
Ja, det finns massor av filmer om det och annat på You Tube.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Är inte människan äldre än så?
Post Reply