Vad kul! :)
Bildtråden/bildleken
Moderator: Moderator 1
Re: Bildtråden/bildleken
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Nä, jag är bara hörselskadad! Döv på andra örat. Det skulle ha känts förnedrande för 10 år sedan, men nu vet jag att du har fel! Det är sådana här vibbar jag kämpar mot som kanske förmodad autist pga hörseln. Men jag hittar ingen bra råd till varför du säger sådär.
Jag hade i början bara psykiatrierna, men nu breddat. Har inte tillräckligt med psykinput för att bli inspirerad… ;)
In a world where you can be anything, be kind.
Vad menar du? Hälsningar från en annan autist.
Jag vet hur det är att bli förnedrad som barn! Men även som vuxen har det kommit signifikanter om att man måste lära sig att tolerera att alla inte kan förstå en. Många säger till mig att de inte förstår mig. Ändå tycker jag, att jag är tydlig som jag kan vara i de flesta sammanhang.
Sjukgymnaste sa att jag skulle ge mig själv en klapp på axeln, när jag genomgått artrosskolan. Det var 19 träffar och jag var närvarande på alla.
Det är väl så, att vi är många människor här på jorden. Och djur. Vi är alla lite olika, men mest lika. Samma grundläggande behov världen över. Mat, tak över huvudet, gemenskap i flocken.Jocke wrote: ↑11 Aug 2024, 16:03 Jag vet hur det är att bli förnedrad som barn! Men även som vuxen har det kommit signifikanter om att man måste lära sig att tolerera att alla inte kan förstå en. Många säger till mig att de inte förstår mig. Ändå tycker jag, att jag är tydlig som jag kan vara i de flesta sammanhang.
Ha,ha....