Dagens fail
Moderator: Moderator 1
Re: Dagens fail
När jag kom till vårdcentralen hade de inte min spruta.
Men det löste sig ändå, för jag fick en annan patients spruta, så får hen min.
Jag sa att det är sista gången jag kommer hit :D
Men det löste sig ändå, för jag fick en annan patients spruta, så får hen min.
Jag sa att det är sista gången jag kommer hit :D
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Det låter som en förbannelse! 

Hehe!
Jag bad att få sprutan i höger arm eftersom jag är vänsterhänt och behöver kunna använda armen när jag städar.
Jag bad att få sprutan i höger arm eftersom jag är vänsterhänt och behöver kunna använda armen när jag städar.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Svalde fel och fick morgonkaffet i vrångstrupen. Mindre kul!
Hyllan Omar som jag tänkt köpa till badrummet är på tok för stor för att passa i det hörn bredvid duschen som är aktuellt. Håller nu på att titta på andra lösningar.
Idag när jag var på Vårdcentralen hörde jag ett samtal. En kvinna kunde inte få ut sin diabetesmedicin. Den levererades inte till apoteket. Hon hade nästan slut.
Det är ju en massa tjockisar som lägger beslag på diabetesmedicinen.
Ja, det borde ju räknas och prioriteras. Konstigt. Man får det på recept?
Obesitas är en minst lika allvarlig sjukdom. Kan leda till hjärt kärlsjukdomar, stroke, diabetes mm och försämra livsvillkoren och förkorta livslängden. Nog så allvarlig. Det är bara det att det här med obesitasmediciner som faktiskt funkar är ganska nytt. Mer medicin behöver produceras och den behöver ingå i högkostnadsskyddet. Det är bara det att människor som lider av obesitas är väldigt många. Statskassans budget för mediciner skulle bli skyhög om alla tjockisar fick den förskriven. Den behövs - fetma är en stor riskfaktor! Gravt försämrad livskvalitet och risk att dö i förtid.
Överviktiga dör inte knall och fall om de inte får diabetesmedicin.
Diabetiker ligger risigare till.
Diabetiker ligger risigare till.