Jaha! Du vet mer än jag. Ja, det är nog bäst att se upp så man inte blir blåst och ofta vet man inte själv att det är falska. :)Zoidar wrote: ↑23 Aug 2024, 13:18Vapen till figurer kan dock vara nyproducerade. Så man får va försiktig.Hercules723 wrote: ↑23 Aug 2024, 13:14 Det är nog svårt att tjäna några större pengar. Men bättre än pokémonkort, då de kan vara förfalskade. Det bör inte Star Wars figurer vara.
Tips på börsen.
Moderator: Moderator 1
- Hercules723
- Hafniummedlem
Re: Tips på börsen.
Ja, det kan va lurigt. Klistermärken på skepp kan också va nytryckta.Hercules723 wrote: ↑23 Aug 2024, 13:21 Jaha! Du vet mer än jag. Ja, det är nog bäst att se upp så man inte blir blåst och ofta vet man inte själv att det är falska. :)
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
- Hercules723
- Hafniummedlem
Ok! Men sålde du inte massa Star Wars figurer och fick en rejäl slant? (blodad tand)
Tror vi fick in totalt 40000kr som jag och brorsan delade på.
Ska jag köpa igen kommer jag satsa på figurer som är värda flera tusen. Vill inte ha en uppsjö 100-kronors figurer.
T.ex.

Ska jag köpa igen kommer jag satsa på figurer som är värda flera tusen. Vill inte ha en uppsjö 100-kronors figurer.
T.ex.

- Hercules723
- Hafniummedlem
Jäklar! Då förstår jag varför du blivit sugen på göra affärer med det.
Ja, det kan vara bäst, att satsa på stora affärer och spara tid med det. :)
Lite som jag har tänkt man borde göra, sälja sådana "mega yachts" som mäklare. Håvar hem några miljoner dollar på en sån affär.
Lite som jag har tänkt man borde göra, sälja sådana "mega yachts" som mäklare. Håvar hem några miljoner dollar på en sån affär.
Ja, sen har jag intresse också för de gamla Star Wars figurerna. Det ger dem ett värde mer än bara pengarna.Hercules723 wrote: ↑23 Aug 2024, 14:05 Jäklar! Då förstår jag varför du blivit sugen på göra affärer med det.
Lite som jag har tänkt, sälja sådana "mega yachts" som mäklare. Håvar hem några miljoner dollar på en sån affär.
- Hercules723
- Hafniummedlem
Jag hade inga Star Wars. Hade he-man och turtles figurer. Gamla Star Wars, är det typ 70-talet?Zoidar wrote: ↑23 Aug 2024, 14:10Ja, sen har jag intresse också för de gamla Star Wars figurerna. Det ger dem ett värde mer än bara pengarna.Hercules723 wrote: ↑23 Aug 2024, 14:05 Jäklar! Då förstår jag varför du blivit sugen på göra affärer med det.
Lite som jag har tänkt, sälja sådana "mega yachts" som mäklare. Håvar hem några miljoner dollar på en sån affär.
77-85 tror jag det är.Hercules723 wrote: ↑23 Aug 2024, 14:12Jag hade inga Star Wars. Hade he-man och turtles figurer. Gamla Star Wars, är det typ 70-talet?Zoidar wrote: ↑23 Aug 2024, 14:10Ja, sen har jag intresse också för de gamla Star Wars figurerna. Det ger dem ett värde mer än bara pengarna.Hercules723 wrote: ↑23 Aug 2024, 14:05 Jäklar! Då förstår jag varför du blivit sugen på göra affärer med det.
Finns säkert samlarvärde på He-man och Turtles också. Men det är väl inte lika många som samlar.
- Hercules723
- Hafniummedlem
Jag var bara två år, 1985. Jag har några He-man och Turtles i lägenheten. Men ska inte sälja då det bara är 5-6 stycken. Det får gå i arv om syskon får barn i framtiden.
Jag har kvar mina He-Man-figurer, en av mina favoritleksaker när jag var 7-8 år. Men det saknas nog lite vapen o nån figur är väl sönder. Nästan varje figur hade nån form av unik specialeffekt.
Men de säljer jag nog inte, de är för nostalgiska.
Men de säljer jag nog inte, de är för nostalgiska.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
- Hercules723
- Hafniummedlem
Visst är dem lite för nostalgiska, bara värda några hundralappar dessutom? Hade jag fått ett par tusenlappar för en figur så hade jag nog sålt.
Bor man i nåt sunkigt getto område blir det problem, gangstrar vet inga gränser, dom tar sig in ändå på något sätt.Zoidar wrote: ↑23 Aug 2024, 11:25Bor man i lägenhet är väl inbrottsrisken rätt liten? Villa är ju mer mål för inbrottstjuvar.Kippis wrote: ↑23 Aug 2024, 08:10 Mjo, guld vore kanske nåt.
Men då är det det här med inbrott och rån risken då.
Och orka släpa in ett halvstort tungt kassaskåp in i lägenheten, har ingen plats för det heller för ett mindre kassaskåp.
Hur gör man om det blir krig i Sverige då vill man inte gå och kånka runt på ett tungt kassaskåp med guld i.
Även om man inte bor i nåt getto så är det förenat med risker om folk vet att man har ett kassaskåp med guld i, tex. hot våld kidnappningsförsök utpressning och dylikt.