Få det att lukta bättre hemma?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Få det att lukta bättre hemma?

Post by Geta »

Det luktade starkt av rök, när jag flyttade in i den här lägenheten
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Om du har gardiner så släng de i tvätten.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jag har knappt några gardiner.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Nej jag kommer inte heller att ha gardiner. Fönstren är så små. Skulle se konstigt ut med långa gardiner.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Richard
Administratör

Post by Richard »

memphis wrote: 20 Aug 2024, 20:02 Jag ska köpa salvia. Det ska man rena huset med när man flyttar in. Jag har kollat att det finns hos en butik i centrum.
Tack!

Salvia skriver jag upp!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Finns det inte salvia i kryddhyllan i mataffären?
Richard
Administratör

Post by Richard »

Geta wrote: 20 Aug 2024, 21:14 Finns det inte salvia i kryddhyllan i mataffären?
Jag är osäker på om det är samma salvia, men ska kolla upp det. Jag vet i.a.f. att det även finns en sorts salvia som man kunde röka o få extrema hallucinationer av, men jag tror inte det var den Memphis menade... :lol: Den är förbjuden idag.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Nån som har nåt bra knep för att ta bort kattlukt? De har naturligtvis skurat golven, men min hund pekade med nosen ner i ett hörn i sovrummet. Jag måste hitta nåt som neutraliserar utan att förstöra parkettgolv. Bakpulver kanske?
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Richard
Administratör

Post by Richard »

memphis wrote: 21 Aug 2024, 22:48 Nån som har nåt bra knep för att ta bort kattlukt? De har naturligtvis skurat golven, men min hund pekade med nosen ner i ett hörn i sovrummet. Jag måste hitta nåt som neutraliserar utan att förstöra parkettgolv. Bakpulver kanske?
Ja, jag ställde frågan på AspergerForum också, nån sa att man kan strö natriumkarbonat (bakpulver) på möbler o sånt, sen dammsuga upp det efter det sugit upp lukt.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Tack Richard! Ska testa det!
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Det luktar bättre och bättre här ju längre jag vistas. Har ett fönster öppet hela tiden plus att jag låter badrumsfläkten stå på längre stunder. Så det blir lite cirkulation. Och så torkar jag medxsåpa på diverse ytor.
Kattdoften i sovrummet känner jag lite, och min hund känner den definitivt. Har inte testat bakpulver än. Det är i ett hörn i sovrummet som hon markerar. Min hund hade blivit en utmärkt jobbande hund, hon har talang för allmän lydnad och gillar mycket sök.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

När jag duschar och badrummet blir blött känner jag en svag lukt av kattpiss. De har förstås haft lådan där inne, och inte städat ordentligt. Jag räknar med att lukten ska försvinna om jag skurar väggar och golv.
Post Reply