Undersökte att 28 svenskar, har blivit 110 år och äldre. Någonsin. Chansen är typ en på miljonen. Och så är det mycket som ska klaffa, rätt kost, gener m.m. Men det är bra att du siktar högt, Nissegossen! :)
Jag siktar på minst 84 år. Både morfar och farfar blev 84 år. Farmor blev 88, men var helt dement på slutet. Min mormor lever fortfarande, hon är 96 år.
Jag har ingen lust att bli urgammal. Då på slutet både ser och hör man dåligt, så det blir långtråkigt. Jag siktar på 65-75 år. Det känns lagom.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
memphis wrote: ↑30 Aug 2024, 23:33
Jag har ingen lust att bli urgammal. Då på slutet både ser och hör man dåligt, så det blir långtråkigt. Jag siktar på 65-75 år. Det känns lagom.
När du är 65'-75 år kommer du känna dig som nu. Det är bara skalet som ändras.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Ja. Jo. Iofs. Jag känner mig inte gammal alls nu vid 51. Jag kände mig äldre i 30-årsåldern.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)