Jag önskar mig

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Jag önskar mig

Post by memphis »

Jag önskar mig en ny spis. Spisen har inga fungerande lampor, så jag ser inte om spisen är påslagen. Har glömt plattorna på flera gånger redan. Dessutom är ugnen så igengrodd att jag tror inte den går att få ren.

Önskar du dig någonting?
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
mrsearlgray
Iridiummedlem

Re: Jag önskar mig

Post by mrsearlgray »

En cykel.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Ja en cykel skulle inte sitta fel. En med flera cykelkorgen så man kan köra mat. Fast här i Umeå är det väldigt många cykelstölder så det är nästan inte lönt.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

memphis wrote: 01 Sep 2024, 18:09 Jag önskar mig en ny spis. Spisen har inga fungerande lampor, så jag ser inte om spisen är påslagen. Har glömt plattorna på flera gånger redan. Dessutom är ugnen så igengrodd att jag tror inte den går att få ren.

Önskar du dig någonting?
Ska inte hyresvärden byta ut den gratis?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jo jag hoppas på det. Ska ta upp det när de är här och byter badrumsskåpet.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Gjorde förr i ordning cyklar som stod ställda vid eller låg i den container som stod uppställd i området för att slängas. De stod där låsta och de hade glömt nycklarna till dem, därför slängdes de. Jag tog hand om dem och köpte kapskivor till grannens vinkelslip, skar bort låsen gjorde dem i ordning, gjorde dem lagliga med reflexer belysning köpte ny slang och däck i förekommande fall, gav bort till självkostnadspris. Ville de ge något för jobbet sade jag, ge mig en sexpack öl. Grannen vars vinkelslip jag lånade var väl vetande om vad jag gjorde, han var polis och frågade efter en damcykel till hans nya tjej, han fick en, men sade till honom, du får fixa till den själv. Hans före detta fru kom till mig och frågade också efter en damcykel, sade till henne, nej, din före detta man fick den damcykel jag hade, det var då fan sade hon, han får allting. Jag sade, mitt ex vill sälja sin cykel, jag kan följa med dig dit, men ni får själva komma överens. Hon följde med mig och hon kunde cykla hem. Dam och barncyklar var det mest åtgång på. Numera är containern borta och vi har ett grovsoprum istället, jag ser sällan det stå någon cykel där. De tar andra vägar och jag gav bort allt i reparationsväg till en granne med två småpojkar i samma uppgång
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

Att jag fick uppleva bara en enda frisk dag, utan påverkan av neuroleptika. Ge mig blott en dag till!
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jag tar så lite Risperdal att jag inte märker det.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Geta wrote: 02 Sep 2024, 10:03 Jag tar så lite Risperdal att jag inte märker det.
Har en låg dos Trilafon på nedre skalan i blodserum, dosen är så låg att jag inte har tillstymmelse till biverkningar, det ska jag inte ha på den här medicinen
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Läkaren idag sa att medicinen bryts ner annorlunda, när man blir gammal. Jag märker ingenting.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag önskar att jag orkar städa den gamla lägenheten.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

memphis wrote: 02 Sep 2024, 21:00 Jag önskar att jag orkar städa den gamla lägenheten.
Jag tror du behöver lugn och ro i minst en vecka. Kan det vänta?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Post Reply