Mötesplats Sardin

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Fantasio
Rodiummedlem

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Det blir förmodligen ett besök på mötesplatsen imorgon. Ska inte vara där så länge, det blir lite väl mycket rökt då. Men det är trevligt att sitta ned med en kopp kaffe och skrodera med övriga gäster. Jag har frågat det förut o gör det igen; Har du någon mötesplats dit du går?
Richard
Administratör

Post by Richard »

Min "dagliga verksamhet", som inte får kallas för daglig verksamhet, ser jag som en mötesplats. Man får göra vad man vill där (nåja, nästan...), men det är inte så att man sorterar skruvar o sånt som jag gjorde tidigare. Man kommer ut o får träffa andra, jag tar oftast med datorn o sitter med den där, men nu håller jag på att göra lite i keramik. Min plan var (o jag höll nyss på med) att göra det där silversmycket jag skrev om i en annan tråd, men det blev bara fiasko. Men jag tror jag kan göra nått av det o ha med på vår kommande utställning.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Det finns en mötesplats på ett äldreboende här. Mina grannar går där.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Här I Umeå finns säkert flera mötesplatser. Kanske undersöker jag det lite senare. Men viktigt tycker jag är att klientelet inte är blandat med missbrukare. För det orkar jag inte med
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Ja, missbrukare tar gärna över.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Geta wrote: 01 Sep 2024, 20:10 Det finns en mötesplats på ett äldreboende här. Mina grannar går där.
Gå dit, Geta! Det blir nog trevligt. Mephis, jag har också svårt för missbrukare. De brukar sitta i en park cirka tio meter fån mötesplatsen. De kan komma och tigga cigaretter. Ibland kommer polisen och kollar av läget. För en tid sen ringde personalen på mötesplatsen vakter.
Richard
Administratör

Post by Richard »

Givetvis gäller nolltolerans där jag är. Det är folk som blivit avstängda för att ha kommit dit påverkade av diverse grejer.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

jag funderar på att dra ned på besöken på mötesplatsen. Jag mår inte så bra när jag är där, skyller det på ryggen och hur det ska gå att ta sig hem. Vidare röker jag en hel del, då jag inte pallar med att bara sitta still och titta på övriga besökare. Blir nog bara ett kortare uppehåll.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Missbrukare är människor dom med! :cry:
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Richard wrote: 01 Sep 2024, 19:58 Min "dagliga verksamhet", som inte får kallas för daglig verksamhet, ser jag som en mötesplats. Man får göra vad man vill där (nåja, nästan...), men det är inte så att man sorterar skruvar o sånt som jag gjorde tidigare. Man kommer ut o får träffa andra, jag tar oftast med datorn o sitter med den där, men nu håller jag på att göra lite i keramik. Min plan var (o jag höll nyss på med) att göra det där silversmycket jag skrev om i en annan tråd, men det blev bara fiasko. Men jag tror jag kan göra nått av det o ha med på vår kommande utställning.
Silverbestick en gaffel eller sked kan man banka ut så gaffelspröten blir större och böja så det passar runt handen, silvertråd kan man göra en gigg av spikar i en bräda och böja silvertråden som du vill
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Imorgon blir det mötesplatsen igen, trots att jag skrivit att jag vill dra ned på besöken. De ska grilla, varm korv, som de bjuder på. Jag brukar inte ta bostongurka på korven, då man blir så grisig. Min kompis som är ett Jehovas vittne får speciell korv.

Idag var jag där en dryg timma bara. Hann väl med fyra cigaretter på den korta stund jag var där.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Grillningen förlöpte väl. Jag åt tre korvar med bara senap och ketchup på. Gick hem medans grillningen pågick.
Post Reply