Våra online-köp

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

mrsearlgray
Iridiummedlem

Re: Våra online-köp

Post by mrsearlgray »

beställde en bok på bokbörsen.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Har inte pengar till att shoppa just nu.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
femfemman
Vanadinmedlem

Post by femfemman »

Fotvårdssalva. Jag behöver den.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

beställde en almanacka.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Richard
Administratör

Post by Richard »

Dagens paket...

Image

Lite GPS-trackers, ficklampor, mini-övervakningskameror, elektroniktänger, elektriska komponenter, ett endoskop o en jättestark UV-lampa.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

De enda kläderna jag törs beställa över nätet är underkläder och tröjor. En massa bök att behöva skicka tillbaka det man har beställt. Jag hade tänkt att beställa ett spel till min Switch, spelkonsol. Men det fanns inte på Ginza. Får väl söka på andra ställen. Näthandeln har vuxit sig stor på de senaste 20 åren.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag har köpt det mesta online de senaste tio åren. Detta för att jag har bott i glesbygd där det inte finns affärer. Jag har också gjort det för att jag de senaste sex åren haft väldigt nära till ombudet.

Även om jag bor i stan nu och har tillgång till affärer irl kommer jag nog fortsätta att handla på nätet om det är det billigaste alternativet. Fast det beror lite på var närmaste utlämning och paketskåp ligger. Har inte undersökt saken eftersom jag är mitt emellan två adresser för närvarande.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag har precis beställt spelet "Mario Strikers: Battle League" från Ginza. Lustigt nog fanns inte filmen "Killers of the flower moon" att förbeställa. Den måste jag ha. Det är relativt riskfritt att beställa prylar över nätet, värre med kläder då de måste passa.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Spelet jag beställde fanns inte i lager, den är beställningsvara. Jag undrar hur länge det är rimligt att vänta innan man får prylen man beställt. Jag kanske hittar spelet hos någon annan försäljare.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Beställde en liten grej hos Fyndiq. En hållare för redskap med skaft. Det får plats fyra skaft i hållaren samt är det 4 krokar också. Hållaren, som är självhäftande, kostade 200kr.
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

Beställde tre böcker. 450 kr, Amazon! :)
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Man kan i princip köpa allt från nätet. Allt från mat till film på formatet DVD. Själv köper jag främst tröjor. Vill inte köpa andra kläder, om de inte passar så man får krångla med att returnera varorna. Visst tänker jag på att det kan vara farligt att betala med kort, men hittills har jag klarat mig utan att bli blåst eller lurad på pengar.
Post Reply