Hade du drömmar?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Fantasio
Rodiummedlem

Hade du drömmar?

Post by Fantasio »

De flesta barn drömmer om hur livet ska bli för dem när de växt upp. Pojkar vill ofta bli brandmän, poliser eller astronauter. Vad flickor drömmer om vet jag inte, kanske en alldeles egen häst. Själv hade jag just inga drömmar, möjligtvis att bli fotbollsproffs, jag mins inte. Vad hade du för drömmar? Gick de i uppfyllelse? Är det för sent att försöka vända om skutan och arbeta mot ett mål när man som jag har passerat 50-strecket med råge? Om vad drömde du?
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Hade du drömmar?

Post by Geta »

Min mamma förutspådde att jag skulle bli sinnessjuk som vuxen och att jag inte skulle ha några förhoppningar.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Ojdå, där ser man. Men du har ändå varit i hyfsad form. Hade du inga drömmar alls?
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Efter första utlandsresan ville jag bli flygvärdinna, sen ville jag bli arkeolog eller någon form av forskare.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Som barn minns jag inte att jag hade några drömmar. Det har varit dåligt på den fronten.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
femfemman
Vanadinmedlem

Post by femfemman »

Som barn var jag väldigt intresserad av rymden och rymdresor, så jag ville typiskt nog bli astronaut. Eller lantmätare.
1Dave
Talliummedlem

Post by 1Dave »

Som barn ville jag bli stridsflygare. Inte för o ha ihjäl nån utan bara för att få flyga fort o lågt. Kanske imponera på flyguppviningar
Last edited by 1Dave on 07 Sep 2024, 19:35, edited 1 time in total.
/Dave

"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Och jag ville bli kirurg eller skådespelare.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Jag ville blir förtidspensionär när jag gick i mellanstadiet. Annars var ju filmstjärna med på listan ett tag och i senare tonåren bodybuildingproffs.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Som tjugoåring ville jag också bli förtidspensionär eller dö.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Inga drömmar om något yrke, tyckte det var utstakat släkten var byggare så jag blev byggnadsingenjör fick inget jobb inom yrket efter utbildningen och lumpen kom emellan studier och jobb och efter lumpen fick jag jobb som lastbilschaufför, slutade där för att jobbet var för farligt för andra trafikanter, hade jag fortsatt jobba i 3 mån till hade jag fått lastbilskörkort för tung lastbil, då reglerna ändrades det året, då företag som körde ut sina egna varor endast behövde bilkörkort tidigare. Lasten om det var armering eller blästrad och målad balk gick inte att björna så lasten hade åkt rätt fram förbi hytten så lasten låg där. Numera förbjudet nu skall all last ligga mot bakstammen hade det varit så hade jag stannat kvar på jobbet, undra vad tänkte de på när de godkände det?

Sedan hade jag fler jobb bla som grundundersökare vi undersökte marken för blivande byggen bla Sunningesundsbron utanför Uddevalla och blivande byggen bla Angered, i Hammarkullen jobbade jag redan under skoltiden på praktik som utsättare. Satte ut en lägenhetsdörr fel där. Blev uppkallad till platschefen som sade, du satte en dörr fel här och pekade på ritningen, men du gjorde med det en bättre planering av lägenheten, så den får stå kvar. Hade många ströjobb, men slutade alltid själv, var nog lite rastlös av mig.

På jobbet på Pripps hade jag nog stannat kvar då det var ett bra jobb skötte mig själv, det var ett treskiftsjobb med byte av arbetstid varje vecka, på natten bara jag och nattvakten på hela bryggeriet.

Treskiftsjobbet gjorde mig sjuk, fick inte tillräckligt med sömn som alla normala människor som inte får sova tillräckligt fick jag hallucinationer och när jag frågade efter sömntabletter av en läkare på psyket berättade jag om det, på morgonen kl 08.00 lde hon in mig för att fastställa en diagnos, 6 mån senare fick jag diagnosen Schizofreni syndrom dvs olika tecken som tyder på Schizofren. På den vägen är det
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Richard
Administratör

Post by Richard »

Ett tag ville jag bli polis. Men jag var ju inte ens med på idrotten i skolan. 2010 gick jag en låtsaspolis-utbildning (väktare), men har aldrig jobbat som det. Men egentligen har jag alltid velat läsa fysik på högre nivå, till slut en PhD.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Post Reply