Det kanske inte heller fungerar.
Bank-ID
Moderator: Moderator 1
Re: Bank-ID
Nu försökte jag skaffa nytt Bank-ID. Det stupade på att jag varken har pass eller nationellt ID-kort. Måste skaffa det. Jocke har varnat för det. Måste besöka polisstationen i Skövde.
Jag har BankID på två telefoner, det funkar fint att förnya dem.
Vet faktiskt inte hur man gör om man bara har det på en telefon...?
Vet faktiskt inte hur man gör om man bara har det på en telefon...?
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Mitt Bank-ID är spärrat. Kan söka mobilt Bank-ID via min dator och banken.
Nu har jag varit på banken och frågat. De kan fixa Bank-ID med körkort som ID-handling. Jippi!
Är väl en bankdosa kanske?? På din banksida markera logga in med säkerhetsdosa och inte BankID. Då kommer du åt bina konton i alla fall.Fantasio wrote: ↑19 May 2024, 19:16 Jag har dosan som ser ut som en miniräknare med ett kort instoppad på ovansidan. Har en sexsiffrig kod nedskriven på en lapp. Nyss skulle jag logga in på 1177 och klickade på "öppna bank-ID". Datorn hittar ingen bank-ID, det står att jag ingen har. Vad göra? Kontakta banken? Uppdatera något?
Nu har banken fixat Bank-ID på min nya mobil med körkort som identitetshandling. Nu kommer jag in på 1177 igen, Banken ska fixa swish åt mig sedan.
Gött Geta!

"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Fixat bankid på min reservmobil. 

"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Jag måste fixa nytt bank-ID och det snart helst. Men ryggen sätter käppar i hjulet. Dessutom är gatan banken ligger på avstängd för lokaltrafiken, så jag får gå större delen av gatan för att komma dit. Använder bara bank-ID när jag ska logga in på 1177 eller när jag köper tröjor från utlandet.