Förlamande ångest
Moderator: Moderator 1
Re: Förlamande ångest
Ångesten jag hade under dagen har avtagit en hel del. Önskar att jag trodde på frasen "allt som inte dödar härdar". Jag fick en kommentar på mötesplatsen idag om mitt beteende. Att jag rörde mig överdrivet mycket tror jag sades.
Ja, det är en dålig devis. Den stämmer inte alls.
Du kan inte bli galen av ångest sägs det-men det stämmer väl inte?
Det kan kännas som att du håller på att bli galen. 

Varje jäkla dag hemsöks jag av ångest. Mitt grundläge tycks vara oro, sedan växer det och blir ångest. Jag vänjer mig aldrig vid ångest även fast jag har det så ofta. Jag känner för att gråta en skvätt.
Är det något särskilt som du får ångest av. Nu senast fick jag ångest för att en tekniker skulle komma hem till mig och laga tvättmaskinen. Sedan går det över.
Är den lagad nu?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Hade väldig ångest idag på bussen och i skolan, kunde inte fokusera någonting... Åkte för tidigt tror jag eftersom jag var osäker på om magen skulle rasa igen och fick sån ångest över det.. Hoppas inte det väcker min kraftiga ångest igen bara.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Ja, min tvättmaskin är lagad. Jag har också ångest, för att jag inte litar på min mage på grund av diabetesmedicinen. Tar inte den eller äter något om jag ska göra något särskilt hemifrån.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Ja det förstår jag, metformin drar igång magen rejält! Nu tror jag att jag åt en halvdåligt ägg eller något från de fattiga riddarna jag gjorde igår, eller jag hoppas det är det iallafall och inte brödet.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Ångesten tar knäcken på mig. Hur i hela fridens namn ska jag orka kämpa varje dag?
Hitta saker då du inte känner ångest. Träning? Skogspromenader? Bada?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34