Där var kanske nån som lyssna på musik bredvid?
De symptom vi har/har haft
Moderator: Moderator 1
Re: De symptom vi har/har haft
Ja, kanske det. Jag frågade personalen om saken när morgonen grytt. De sa att det berodde på min sjukdom.
I Fråga doktorn i förra veckan handlade det om schizofreni. En gäst med schizofreni och som samtidigt varit hjärnforskare hörde dragspelsmusik i studion, trots att ingen dragspelsmusik förekom. Hon sa att hon grovsorterade bland sina hallucinationer.
Det var roligt sagt av henne. Själv hörde jag symfonimusik från väggen.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Hade lite psykoskänningar i veckan, mest förföljelsemani och som vanligt det att folk läser mina tankar, det verkar aldrig helt gå bort?
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Häromdagen när jag pratade med en kille, tänkte jag att det var helt ointressant. Sen blev jag rädd han hört min tanke. Vet fortfarande inte om han hörde tanken eller ej. Ibland tror jag att jag hör andras tankar.mrsearlgray wrote: ↑14 Sep 2024, 21:17 Hade lite psykoskänningar i veckan, mest förföljelsemani och som vanligt det att folk läser mina tankar, det verkar aldrig helt gå bort?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Förstår precis, ibland brukar jag "testa" personerna med typ "blinka 2 gånger på raken om du läser mina tankar". Oftast så blinkar dom inte men det har hänt och då har det blivit snurrigt i huvudet...Zoidar wrote: ↑14 Sep 2024, 21:50Häromdagen när jag pratade med en kille, tänkte jag att det var helt ointressant. Sen blev jag rädd han hört min tanke. Vet fortfarande inte om han hörde tanken eller ej. Ibland tror jag att jag hör andras tankar.mrsearlgray wrote: ↑14 Sep 2024, 21:17 Hade lite psykoskänningar i veckan, mest förföljelsemani och som vanligt det att folk läser mina tankar, det verkar aldrig helt gå bort?
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Tror jag bara skulle röra till det med sådant test. Bästa jag kan göra verkar vara att försöka släppa tanken och inte tänka mer på det.mrsearlgray wrote: ↑15 Sep 2024, 00:03
Förstår precis, ibland brukar jag "testa" personerna med typ "blinka 2 gånger på raken om du läser mina tankar". Oftast så blinkar dom inte men det har hänt och då har det blivit snurrigt i huvudet...
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Ha,ha- roligt test.
Jag vet inte om jag har hallucinationer eller inte. Det är så mycket att läsa av folk, kroppsspråk och verbalt tal. Särskilt min mamma är hopplös på att säga en sak och mena något helt annat, både i kroppsspråk och tal. Det har jag lärt mig genom åren. Dubbla budskap och glirigheter. Jag försöker undvika henne för jag kan bli psykotisk av henne, om jag är extra skör. Jag tycker alltid att hon är svår - men ibland mer.
Det ska vara typiskt för schizofrena familjer - att man säger ett och menar något annat.
Ja jag har oxå läst det. Men sen kom ju hela påståendet att psykisk ohälsa enbart har med biologi att göra. Jag har hållit fast vid den tesen, på senare år. Men jag vet just inte. Det är väl arv och miljö tänker jag.