Vad har ni för erfarenhet av Klarna bank?
Jag tyckte jag behöver ett reservkort att betala med ifall jag blir av med plånboken och det ordinarie kortet. Det ordinarie kortet är ett Debitcard, så jag behöver ha pengar på mitt lönekonto för att kunna använda det.
Reservkortet (på Klarna) är ett Creditcard: om jag betalar inom 30 dagar så är det avgiftsfritt. Ingen årsavgift skulle det bli. Mitt ordinarie kort kostar mig 300 kr/år.
Har jag gjort något dumt nu som blivit kund hos Klarna bank?
I klorna på Klarna
Moderator: Moderator 1
Re: I klorna på Klarna
Tycker det är kanon med Klarna. Men som med alla kreditkort finns väl risken att man förköper sig
/Dave
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
Jag skaffade ett Klarna-kort för ett par månader sen. Jag brukade välja alternativet "Betala om 30 dagar", när det fanns tillgängligt. Men så saknade jag det alternativet på AliExpress o kollade på alternativ o hittade Klarna-kortet; https://www.klarna.com/se/kort/ Det är ett kreditkort, jag fick en kredit på 12 000 kr, där man kan köpa saker överallt, man får både ett virtuellt o om man vill ett fysiskt kort också.
Perioden mellan köpen registreras mellan den 15:e i nuvarande till den 14:e nästa månad, o den ska vara betald senast den 28:e i samma månad. Inga räntor eller avgifter, man spar några kronor i växlingsavgift också.
Perioden mellan köpen registreras mellan den 15:e i nuvarande till den 14:e nästa månad, o den ska vara betald senast den 28:e i samma månad. Inga räntor eller avgifter, man spar några kronor i växlingsavgift också.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Jag har också Klarnas kreditkort. Tycker det funkar bra. Använder det bara när jag gjort något stort inköp och har ont om cash.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Marginalen bank har kreditkort med 50 räntefria dagar. Och så följer det med en del försäkringar. Där ska även vara nån affiliate poäng system. Inte satt mig in i det. 195 kronor om året.