Konstnärstråden

Moderator: Moderator 1

mrsearlgray
Iridiummedlem

Re: Konstnärstråden

Post by mrsearlgray »

Geta wrote: 16 Sep 2024, 17:30 mrsearlgray,

Får du inte konstruktiv kritik från en ledare?
Jo men bara lite, Vi får det mesta på genomgången sen när uppgiften är klar.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Richard
Administratör

Post by Richard »

Jättefin!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Richard wrote: 17 Sep 2024, 05:22Jättefin!
Tack! :)
yrväder
Rheniummedlem

Post by yrväder »

Den är jättefin mrsearlygrey. Fin i färgerna med. Tror du är för självkritisk och som människa behöver bara gå till mig själv är man gärna det. Till vardags om man ser till hur jag lever finns det ingen perfektion men inom mig lever det en liten perfektionist som aldrig blir nöjd vad det än gäller allt kan alltid vara lite bättre än det blev.

Ger det dig glädje och tillfredsställelse att se bilden växa fram från ett penseldrag till den färdiga bilden under skapande processen är det mycket värt. Jag älskar konst själv och önskar jag hade haft en gnutta begåvning själv vilket jag inte har jag kan inte rita måla en tavla finns inte på kartan. Och föreställ dig då öppenvården när man kom dit som nyinsjuknad i psykos känslor skulle uttryckas i målningar ett vitt papper färg känslor hopplöshet, ångest, glädje och jag hur fan ska ge uttrycka detta när jag inte kan vare sig rita eller måla. Du hade älskat jag vantrivdes.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

yrväder wrote: 17 Sep 2024, 07:53 Den är jättefin mrsearlygrey. Fin i färgerna med. Tror du är för självkritisk och som människa behöver bara gå till mig själv är man gärna det. Till vardags om man ser till hur jag lever finns det ingen perfektion men inom mig lever det en liten perfektionist som aldrig blir nöjd vad det än gäller allt kan alltid vara lite bättre än det blev.

Ger det dig glädje och tillfredsställelse att se bilden växa fram från ett penseldrag till den färdiga bilden under skapande processen är det mycket värt. Jag älskar konst själv och önskar jag hade haft en gnutta begåvning själv vilket jag inte har jag kan inte rita måla en tavla finns inte på kartan. Och föreställ dig då öppenvården när man kom dit som nyinsjuknad i psykos känslor skulle uttryckas i målningar ett vitt papper färg känslor hopplöshet, ångest, glädje och jag hur fan ska ge uttrycka detta när jag inte kan vare sig rita eller måla. Du hade älskat jag vantrivdes.
Tack Yrväder! Ja, jag älskar processen och försvinner lätt i det, det känns väldigt meditativt att måla och rita. Som du säger är jag väldigt självkritisk, tror det lätt blir prestationsångest också när man är omringad av andra som är så begåvade inom samma ämne. Men hoppas det ska lätta tillslut så jag kan fokusera på mig själv mer och mitt egna utvecklande. :)
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Jättefin msearlgray
In a world where you can be anything, be kind.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

MsTibbs wrote: 17 Sep 2024, 17:30 Jättefin msearlgray
Tack! :)
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Lekte lite med mina nya vattenlösliga oljefärger idag. Färgerna var typ påhittade på allt utom skålen. Det blänker så också eftersom det inte har torkat.
Attachments
Skärmavbild 2024-09-19 kl. 17.29.52.png
Skärmavbild 2024-09-19 kl. 17.29.52.png (1.58 MiB) Viewed 782 times
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Thumbs up!
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Har aldrig hört talas om vattenlöslig oljefärg?
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Geta wrote: 19 Sep 2024, 17:52 Har aldrig hört talas om vattenlöslig oljefärg?
Det är relativt nytt tror jag. Då använder man vatten att tunna ut färgen med istället för tex thinner.
Richard
Administratör

Post by Richard »

Mitt egengjorda silversmycke (som ju blev fiasko), men som jag försöker rädda...

Image

Det ser ju bara ut som en metallklump... :(
Jag hade ju gjort infattningar o sånt i leran, den är gjord i silverlera, som blir fast silver när man bränner det. Men alla infattningar o sånt smälte ju... Hade ju tänkt ha lite meteoritbitar o dinosaurieben infattat i det, för att ge smycket lite historia. Hursomhelst passar rubinen jag köpte, perfekt i borrhålet, så den ska jag i.a.f. montera. Sen blir det nog bara att borra ett hål för en kedja, så att man kan använda det som halssmycke, eller om jag monterar nått att fästa kedjan i.

Det får bli någon sorts "magisk" amulett. Ska i.a.f. ha med den på vår utställning vecka 44.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Post Reply