Nu j-vlar ska jag driva skiten ur hen!
Moderator: Moderator 1
Nu j-vlar ska jag driva skiten ur hen!
En "kvinna" svarade mig i en Facebook-grupp om asperger o ville bli vän med mig. Så vi började skriva med varandra o jag är nästan säker på att det är något bedrägeriförsök. Jag ska gå så långt jag kan, o spela med, för att närsomhelst avslöja "henne".
Att avslöja blir lätt, hon skriver med små grammatiska fel, så antagligen är det nån snubbe i Nigeria på andra sidan och använder Google Translate. Jag ber bara om att bli uppringd, så jag kan prata med "henne" på brytningsfri svenska. På Flashback föreslog någon att de ibland själva börjar med att sätta in mindre summor för att inge förtroende. Så det finns en chans att man t.o.m. kan tjäna på det!
Att avslöja blir lätt, hon skriver med små grammatiska fel, så antagligen är det nån snubbe i Nigeria på andra sidan och använder Google Translate. Jag ber bara om att bli uppringd, så jag kan prata med "henne" på brytningsfri svenska. På Flashback föreslog någon att de ibland själva börjar med att sätta in mindre summor för att inge förtroende. Så det finns en chans att man t.o.m. kan tjäna på det!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Re: Nu j-vlar ska jag driva skiten ur hen!
Knappast att hon är kirurg o jobbar i Ukraina för WHO... 

Är det ett romansbedrägeri?
Det verkar så, hon spelar intresserad i.a.f. Fult, då jag skrev att jag var dålig i asperger-inlägget, att leta i grupper för funktionshindrade! Dessutom är många med asperger lätta offer, då många är desperata att träffa tjejer, så de lyckas säkert lura nån.
Man kan se på Messenger när någon håller på att skriva, men jag ser bara det en mycket kort tid, men sen ändå en hel radda med text, som att dom klipper o klistrar texten, från t.ex. Google Translate.
Man kan se på Messenger när någon håller på att skriva, men jag ser bara det en mycket kort tid, men sen ändå en hel radda med text, som att dom klipper o klistrar texten, från t.ex. Google Translate.
Bråka inte med kriminella om du inte vet vilka de är.
De sitter ju i Nigeria. Vad ska de göra åt Richards beteende? Personligen skulle jag bara säga Fuck you och radera skiten.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
De har infört mobilt bankid till Blocket. De har försökt scamma mig tidigare där. Nu slipper man kanske det?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Det är hemskt vad mycket bedragare det är överallt. Jag får en massa phishing i e-posten nästan varje dag.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
När de har din mail hamnar den på en lista med automatiska utskick av bedragarmail. Jag har lagt allt i skräppost så får sällan numera i inkorgen då de skickas till skräppost istället.
Vi har varit naiva. Vi såg det inte komma.
Last edited by Zoidar on 20 Sep 2024, 16:08, edited 2 times in total.
Det är oacceptabelt.