TV-spel
Moderator: Moderator 1
Re: TV-spel
Ett spel som jag beställt heter "Emio – The Smiling Man: Famicom Detective Club". Famicom = första Nintendokonsolen. Man ska lösa en mordgåta. Trevligt med ett spel man inte behöver sitta med maxpuls medans man spelar. Laid back. Beställningsvara stod det på Ginza.
Nu struntar jag i att spela fotbollsspelet. Måste vinna tre eller fyra matcher per cup för att klara av den. Men jag får ju smörj hela tiden. Det är inte som förr när jag kunde sitta och nöta i timtal.
Jag började spela igen och det med framgång. Vann "Muscle Cup". Nu har jag en cup kvar att vinna, så kan jag låsa upp ännu en. Kul, men intensivt.
Nu är det fyra dagar kvar tills nya Zelda kommer. "The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom" heter det och man ser spelplanen från ovan, tittar ned på spelplanen, eller vad man ska säga. Det verkar vara ett utmanande spel med både pussel att lösa och bossar att besegra.
Jag är på vippen att kolla in Youtube och skriva in Great Hyrule forest, eller Korok forest kanske det heter. Sitter fast där, detta i senaste Zelda-spelet. Jag har verkligen försökt att finna vägen framåt i skogen, men mörkret sveper in och tar mig tillbaka till ruta ett gång på gång. Mario Strikers går bra, jag har vunnit alla cuper som man kunde spela direkt. Har låst upp en cup till, Champions cup, eller vad den heter. Den blir nog för svår för mig.
Jag var inne på Youtube och skrev in Great Hyrule forest. Ställde muspekaren på klippet som visades och såg att personen som spelade tog sig ned i underjorden. Det var allt jag behövde veta, tog mig upp och in i Korokernas tillhåll. Nu fattas bara att snacka med Deku-trädet. Har irrat omkring i skogens mitt utan att ha aktiverat honom, trädgubben. Inte ska jag väl behöva fuska mer?
Jag hittade vart jag skulle stå för att prata med trädet. Han har ont i magen säger han. Går man in i trädet finns där ett hål ned i underjorden. Jag hoppar ner där och seglar ned. Där finns så kallad gloom, en mörk substans som suger livet ur en. Ur gloomet reser sig jag tror fyra armar med händer som hela tiden fångar mig i sitt grepp. De har ett öga i handflatan som man ska skjuta på. Det verkar jättesvårt.
Det gällde att ösa på med bombpilar mot händerna som dyker upp. Funkar det som det ska tar jag ingen skada av dem. När de är besegrade dyker Phantom Ganon upp. Han var lite svårare att tampas med, men jag hade stekta äpplen (= mer liv) så jag klarade mig. Deku-trädet talade sedan om var Master Sword fanns, det var uppe i skyn, fastsatt i bakhuvudet på en drake. Nu är jag inne i öknen i jakt på det fjärde "regional phenomena". Det går framåt.
I övermorgon, på torsdag, släpps senaste Zelda-spelet. "Echoes of Wisdom" heter det. Verkar vara fyllt med små pussel man ska lösa. Till sin hjälp har Zelda, vilken man i och med detta spel får spela som för första gången, en spira som hon använder som ett trollspö. mankan bland annat framställa till exempel en säng att hoppa på och ta sig över avgrunder. Det ser jätteroligt ut. Zelda är världens bästa spelserie.
Last edited by Fantasio on 24 Sep 2024, 22:52, edited 1 time in total.
Vad kostar det?Fantasio wrote: ↑24 Sep 2024, 22:51 I övermorgon, på torsdag, släpps senaste Zelda-spelet. "Echoes of Wisdom" heter det. Verkarvara fyllt med små pussel man ska lösa. Till sin hjälp har Zelda, vilken man i och med detta spel får spela som för första gången, en spira som hon använder som ett trollspö. mankan bland annat framställa till exempel en säng att hoppa på och ta sig över avgrunder. Det ser jätteroligt ut. Zelda är världens bästa spelserie.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Jag skulle tro 649 kronor. Men då har man ett spel som räcker länge.