Jobbigt med sysselsättning

Om problem och framgångar i arbetslivet och utbildning samt ekonomiska problem.

Moderator: Moderator 1

Fantasio
Rodiummedlem

Re: Jobbigt med sysselsättning

Post by Fantasio »

Jag kände mig nere under eftermiddag och tidig kväll. Funderade på om jag skulle be om ny sysselsättning. Komma med i matchen igen, så att säga. Men jag har blivit så morgontrött, så det är nog ingen idé. Jag skulle kunna tänka mig att arbeta med andra med psykisk problematik, inte förståndshandikappade. Inget ont m dem, men de blir jobbiga att arbeta med flera timmar om dagen.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Idag är det exakt 12 år sedan jag började på min sysselsättning. Jag saknar den inte det minsta, den nya chefen var en drummel. Tänk att jag gick upp strax innan sju fyra dar i veckan. Det är nästan sju år bortkastade och jag vill ha dem tillbaka.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Är det någon som vet vad stimulansbidraget ligger på idag? Skiljer sig säkert åt från ort till ort, men borde vara ungefär detsamma. När jag hade sysselsättning fick vi furstliga sju kronor i timmen.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 03 Dec 2023, 22:31 Är det någon som vet vad stimulansbidraget ligger på idag? Skiljer sig säkert åt från ort till ort, men borde vara ungefär detsamma. När jag hade sysselsättning fick vi furstliga sju kronor i timmen.
Du får väl jobba 5 timmar i veckan på riktigt jobb med full sjukersättning. Borde väl ge ut 2000kr till i månaden. Om du nu hittar ett sådant jobb.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag trivdes bäst att sitta och klippa "fötter". En platta med knivblad som man förde upp och ned med en spak. Klippte genomskinlig slang i den. Det simplaste arbetsmomentet på sysselsättningen. Det skulle jag faktiskt kunna tänka mig idag, men inte ens fyra dagar i veckan som jag var där.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Ser ingen mening med sånt om man inte får betalt för det. Knappast nått man skriver på CV. Är där ingen plan att få in pengar, så kan de stoppa upp sysselsättningar i röven.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Skulle jag haft busskort och ätit lunch på sysselsättningen hade jag gått back.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag kämpade på i sju år på min sysselsättning. Första chefen var jättebra, den nya en slavdrivare. Jag blev inkallad till honom för uppsträckning flera gånger. Bland annat för att jag skämtat med de andra om vad en arbetskamrat som ej var där gjorde och en gång för att jag hade spottat på asfalten utanför ingången. Jag bara gick hem och kom aldrig mer tillbaka. Jag önskar de sju åren tillbaka.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jag är nöjd och glad för att jag ingen sysselsättning har.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Geta wrote: 10 Feb 2025, 17:58 Jag är nöjd och glad för att jag ingen sysselsättning har.
Gött du reder dig så bra, Geta!
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag är också tacksam för att jag ingen sysselsättning har. Tänk att gå upp vid sju och promenera i 40 till 45 minuter enkel väg. Hade inte chefen varit så dum hade jag måhända stannat där längre än jag gjorde. Fast jag har tänkt att köpa med mig en vetekrans och hälsa på dem, mina "arbetskamrater". Det får bli när jag är bättre i ryggen, då det ligger en bra bit från spårvagnen. Undrar vad chefen skulle säga om han såg mig igen.
Post Reply