Tv-apparater
Moderator: Moderator 1
Tv-apparater
Du som har en tv-apparat, hur gammal är din tv och vad har du för märke och modell?
Min Philips LED-tv är cirka 8år gammal och har nyligen slutat att fungera pga. att programvaran inte går att uppdatera men skulle säkert gå om man skickar in tvn till en serviceverkstad där dom har mer tekniskt kunnande och verktyg för att klara av att reparera tvn.
Samtidigt tror jag att det är nog inte värt att skicka tvn på service lika bra att köpa nytt.
Nån som vet hur många år en tv ska fungera och hålla utan att börja krångla i dagens läge, innan man måste köpa nytt?
Min Philips LED-tv är cirka 8år gammal och har nyligen slutat att fungera pga. att programvaran inte går att uppdatera men skulle säkert gå om man skickar in tvn till en serviceverkstad där dom har mer tekniskt kunnande och verktyg för att klara av att reparera tvn.
Samtidigt tror jag att det är nog inte värt att skicka tvn på service lika bra att köpa nytt.
Nån som vet hur många år en tv ska fungera och hålla utan att börja krångla i dagens läge, innan man måste köpa nytt?
Re: Tv-apparater
Jag köpte min tv begagnad. Eller rättare sagt, min mamma hittade den på Blocket. Det är en Samsung som funkar bra. Men har bara ett uttag för hdmi. Skulle behöva 2. Vet inte hur gammal tv:n är. Det enda jag är noga med är att fjärrkontrollen ska finnas med.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Sambon köpte ny tv förra året, då förra tv:n hade stora svarta streck över skärmen.
Tv:n är en smart-tv från TCL. Rätt ofta strular apparna Viaplay och Amazon Prime. Annars funkar den bra. Tror att det finns två hdmi-portar, varav ena går till min dator. Fjärrkontrollen har blåtand.
Vet inte hur länge han hade förra tv:n. Han hade den innan vi flyttade ihop år 2020.
Tv:n är en smart-tv från TCL. Rätt ofta strular apparna Viaplay och Amazon Prime. Annars funkar den bra. Tror att det finns två hdmi-portar, varav ena går till min dator. Fjärrkontrollen har blåtand.
Vet inte hur länge han hade förra tv:n. Han hade den innan vi flyttade ihop år 2020.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Efter lite forskning online hittade jag en billigare lösning än att köpa ny tv. Det finns hdmi-splittare att köpa för ett par hundra. Då kan man få 2, 3, 5 hdmi-portar.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Det måste gå att fixa det problemet. Det är nog nått annat fel än uppdateringar.
Använder bara min TV som skärm. Kanalerna skiter jag i. Nån bugg med dem hursomhelst. Varje gång jag ställt in allt och startar om tvn försvinner hälften av kanalerna och det blir störningar på de som är kvar.
Last edited by Zoidar on 23 Sep 2024, 19:26, edited 1 time in total.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Köpte en Samsung LED 2012, håller än. Så får vara kvar. Kollar egentligen enbart genom Chromecast
/Dave
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Köpte först en 32 tums TV för 250 kr, den stod på bordet och användes enbart som skärm till datorn, råkade välta omkull den och skärmen sprack och det var dags för nästa TV köpte den också på blocket och den hade fjärrkontroll vilket den första saknade och också 32 tum 250 kr. 32 tum är vad jag klarar av att frakta och hantera själv. Körde hem den med en barnvagn med bara underredet och gummiremmar av bläckfisk typ, men en och en. Det enda jag då behövde hjälp med var att bära upp den till 3 dje våningen tog min dåvarande KP på det 2 m lång och 120 kg tung. Den har jag kvar och 1/11 får jag TV box och fjärrkontroll och bas på Allente som tydligen går samman med Tele 2.
Mitt tips är att pröva blocket, inte senaste tekniken, utan en som fungerar som den är, de är billigast
Mitt tips är att pröva blocket, inte senaste tekniken, utan en som fungerar som den är, de är billigast
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
De nya modellerna har en otrolig bildskärpa och klara färger.
Jag har ingen tv. Har bara en skärm kopplad till min macbook. Om jag skulle skaffa en tv vill jag helst ha en smart-tv. Fast om min macbook eller skärm hinner paja innan jag har råd så tar jag vad som helst som skänks bort gratis eller billigt.
Jag har ingen TV. För mig räcker det att titta på SVT i datorn. TV 4 finns också men det tittar jag sällan på. Lyssnar mest på radion.
Jag har TV, men den var dyr i inköp trots att den var på REA, så jag har lite dåligt samvete för att jag inte kollar mer på den.