De symptom vi har/har haft

Berätta om intressanta eller ovanliga hallucinationer och vanföreställningar du haft.

Moderator: Moderator 1

zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Re: De symptom vi har/har haft

Post by zoegas »

Geta wrote: 15 Sep 2024, 12:03 Ha,ha- roligt test.
;) ;)
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag känner mig övervakad, men vet inte av vem. På ett möte med psykiatrin förklarade jag att SÄPO försökt värva mig som spion, men jag sa varken ja eller nej. Jag testade att ringa mina föräldrar och sa att jag skulle komma förbi dem. SÄPO vilade inte på hanen, de skickade ut två bilar för att låta mig veta att de hade mig under lupp. "Du lever med det här" sa min kp då. Jag blev irriterad.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Nu har jag läst på om tankestörningar. Det mesta lät bekant, jag antar att jag googlat på det förut. Speciellt intressant tycker jag att ordsallad och att bli tom på tankar är. Neologismer avhandlades också. Jag minns en gång på PIVA att jag sa att jag ville nikotinera när jag bad om hjälp att tända en cigarett. Det tyckte personalen var skojigt.
Koi
Rubidiummedlem

Post by Koi »

Fantasio wrote: 12 Sep 2024, 21:24 Hur vanligt är det att höra musik? En natt på sjukhuset häromåret hörde jag musik från väggen. Det var högst verkligt. En ganska oskyldig hallucination, eller?
Jag har hört radion. Nyheter, musik, prat och skratt. Sen när jag efter en stund tittade på radion så var den avstängd. Men det störde mig inte så jag bara lät radion flöda. Men det slutade en stund efter att jag inspekterat radion.
Målningen är själens spegel
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Känns som någon varit i lägenheten? Det luktar jättestarkt med nått äckligt tvättmedel. Men katterna beter sig normalt och jag var bara borta en timma...
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag har flera gånger fått frågan om jag ser saker. Svaret blir alltid ett nej. Man behöver inte drabbas av alla symptom som finns, tänker jag. Men jag är glad att jag inte har synhallucinationer, det måste vara jobbigt. Jag hade en arbetskamrat som var trött på att jobba och han hamnade i psykiatrins garn. Han erkände att han ljög och sa att han såg spindlar. Kunde han inte ha hittat på en bättre lögn?
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Ingen i psykiatrin har frågat om jag ser saker eller hör saker. De har inte brytt sig om mina vanföreställningar.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Det var dålig stil av dem, Geta. Jag började skratta när jag fick frågan. Fråga mig inte varför, jag bara gjorde det. Det antogs vara ett sjukdomstecken antar jag.
Koi
Rubidiummedlem

Post by Koi »

Fantasio wrote: 25 Sep 2024, 21:56 Jag har flera gånger fått frågan om jag ser saker. Svaret blir alltid ett nej. Man behöver inte drabbas av alla symptom som finns, tänker jag. Men jag är glad att jag inte har synhallucinationer, det måste vara jobbigt. Jag hade en arbetskamrat som var trött på att jobba och han hamnade i psykiatrins garn. Han erkände att han ljög och sa att han såg spindlar. Kunde han inte ha hittat på en bättre lögn?
Jag har sett saker. Oftast djur. Nu senast en zombie som skrämde livet ur mig.
Målningen är själens spegel
1Dave
Talliummedlem

Post by 1Dave »

Har sett som skuggor av insekter vid flertalet tillfällen. Men det har varit när jag avbrutit medicinering. Främst första gångerna jag slutade med tabletter
/Dave

"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Känner doften av det där äckliga tvättmedlet igen?
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Är det ovanligt att känna lukter? Jag har ju hört om folk som tycker att maten de äter smakar ruttet.
Post Reply