Tråden om snabbmat

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Fantasio
Rodiummedlem

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Zoidar wrote: 11 Sep 2024, 23:50
Fantasio wrote: 11 Sep 2024, 20:24 Jag anser mig förtjänt av en pizza endera dagen. Minns inte när jag åt det sist, men det måste väl vara en tre månader sedan? Gott, men bitter eftersmak då man inser vad den faktiskt kostade.
Vad kostar den?
Säkert 140 kronor, kanske 150.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Som jag känner idag kommer jag att beställa en pizza i helgen. Jag kan ju inte köpa varma luncher då och mat måste jag ha i mig. Blir det en Ciao Ciao? Det var mammas favoritpizza, det är vitlök på den. Eller ska jag ta deras dyraste, en kebabpizza (eller gyrosdito) superspecial. Det är pommes frites på den. Den blir jag mätt på.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag klarade mig utan att slänga ut pengar på skräpmat. Visst är det gott, men inte 150-kronor gott. Kanske jag köper snabbmat nästa helg.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Idag köpte jag två fryskartonger, plus att jag hade en i frysen redan. Så jag behöver inte förlita mig på pizzerian för att få något i magen. Men som alltid om kvällarna har jag matplaner och -fantasier. Det är väl inte hela världen om jag skulle köpa mig en pizza eller kanske en kebabtallrik med pommes frites? Åh, jag vet inte vad jag ska göra.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag har inte hjärta att lägga ut en bra bit över 100 spänn på snabbmat i nuläget. Jag har ju beställt två TV-spel för över en tusing.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag tvekar att beställa pizzor med oxfilé på. Antar att det är bluff, något gammalt och importerat kött knappt tjänlig som människoföda. Kilopriset på oxfilé ligger på en bra bit över 300 kronor. Det säger sig självt att ingen pizzeria vill ha en sådan dyr råvara på menyn.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Nu blev jag sugen på oxfilé.

Jag köpte ofta förr pizza med oxfilé. Vad det var för kött i verkligheten har jag ingen aning om.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Pizza med pommes frites på kan jag rekommendera. En gång på väg hem från en kompis gick jag in på en pub och restaurang och trodde jag beställt en kebabtallrik med pommes frites. Döm om min förvåning när jag blev serverad en kebabrulle med pommes frites i. Men den var god, så jag klagade aldrig.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Förr om åren, när jag var ute mycket på krogen, blev jag alltid fyllehungrig. Jag gick då alltid till samma pizzeria, kallad "Queens corner". Queen från Drottninggatan och corner för att de låg nära en gatukorsning. Köpte oftast en superrulle och grisade i mig utan problem. Jag minns en julfest vi hade på ett hotell i närheten. Jag åt julmat så klart och en arbetskamrat och jag tackade för oss och begav oss till en krog. På vägen stannade vi på min begäran på nyss nämnda pizzeria och jag beställde mat en gång till. Arbetskamraten undrade om jag verkligen skulle äta igen. :)
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag grunnar på att köpa en pizza imorgon. Ha som kvällsvickning. Det slinker ned en pizza utan problem här. Vill helst ha en Capricciosa, den är god kall.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Eftersom jag köpte två matlådor idag behöver jag inget handla i matväg förrän på söndag. Sitter och planerar hur jag ska göra, om det blir pizza eller inte. En pizza blir jag mättare på än t ex hamburgertallrik eller kebabtallrik. Bara en svullen kebabrulle gör mig lika mätt som pizza, men upplever pizza som godare, förutsatt att det är rätt ingredienser på den. En av de billigare pizzorna heter Pompeji och den är det tomatsås, lök, ost och bacon på. Eller en Avanti till samma pris med tomatsås, ost, räkor och champinjoner på. De lite mer påkostade pizzorna kostar från 145 kronor och uppåt. Nu blir jag hungrig igen...
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Visst blev det en pizza idag. Tror det var pizzerians dyraste pizza, en Kebabpizza superspecial. Tomat, gurka och sallad på den. Kebab också, som namnet hintar om och pommes frites. Nu får det vara bra med pizza på ett tag.
Post Reply