Varför gömmer läkaren anteckningarna på 1177?

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

KatastrofLasse
Niobmedlem

Varför gömmer läkaren anteckningarna på 1177?

Post by KatastrofLasse »

Kan inte se anteckningarna i journalen från sista mötet med läkaren på psyk. Under mötet sade han "du verkar ha koll på vad som skrivs där" sedan kunde jag inte se något av vad han skrev efter mötet, om han nu skrev något. Men det måste han väl?

Vad har han för skäl till det?
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Varför gömmer läkaren anteckningarna på 1177?

Post by Geta »

Ingen aning. Han har kanske inte hunnit anteckna på 1177.
Inwatto
Berylliummedlem

Post by Inwatto »

Jag tycker Journalen på 1177.se fungerar dåligt. Just nu är det fel på den i Region Skåne (där jag finns). Skulle tro att de inte får in nya Anteckningar p g a det felet. Det är inte säkert att det har något med läkaren att göra.
KatastrofLasse
Niobmedlem

Post by KatastrofLasse »

Det är 7 månader sedan nu. Nog för att de är långsamma, men över ett halvår...? Man blir ju misstänksam.

Ok, så då ser ni inga egentliga skäl vilket gör det ännu märkligare. Han undanhåller väl nåt antar jag eftersom han vet att jag är noga att läsa vad som skrivs, för det är viktigt att läsa vad de skriver.

En psykolog hade skrivit i min journal att jag växte upp i ett hem med missbruk och våld. Vet inte ens var det kom ifrån, för så är inte fallet.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Efter mitt senaste läkarmöte kom inte heller något på 1177. Tror det beror på slarv.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

För en månad var jag på årets besök i psykiatrin. Läkaren skrev på 1177 väldigt utförligt om mig. Till exempel om hur jag var klädd och hur jag gick.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

KatastrofLasse wrote: 02 Oct 2024, 23:48 Det är 7 månader sedan nu. Nog för att de är långsamma, men över ett halvår...? Man blir ju misstänksam.
Kanske journalen är spärrad på något sätt? Vet att när jag gick i terapi ville psykologen att jag skulle spärra journalen från den mottagningen så att inga andra mottagningar skulle kunna läsa vad vi pratade om. Då kunde inte ens jag läsa i journalen på 1177.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
KatastrofLasse
Niobmedlem

Post by KatastrofLasse »

Ja det kanske är spärrat för att inga andra ska se. Men jag borde ju se tycker jag ändå. Det kanske har blivit ändrat nu. Har inte varit inne och tittat på ett tag. Får bara ångest.
Martina
☢️ Toriummedlem ☢️

Post by Martina »

Tycker de skriver rättvisa och sanningsenliga saker om mig. Men tycker ändå inte om att läsa vad de skriver.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jag tycker att det är intressant vad de skriver och särskilt vad läkaren skrev i höst.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Någon som kan dela med sig av något smaskigt? Nyfiken, speciellt som jag själv inte längre kan kolla min journal och få mig ett gott skratt.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jag var klädd efter åldern och årstiden. Jag hade ögonkontakt och satt avslappnad i fåtöljen. Kognitivt och emotionellt var det inget fel på mig. Jag gick normalt i korridoren.
Post Reply