Ta alvedon i onödan
Moderator: Moderator 1
-
- Niobmedlem
Ta alvedon i onödan
Man kan väl knappast bli beroende av Alvedon eller? Tar en till två brustabletter varje dag, även om jag inte behöver. Tycker det är gott. Ännu godare var gamla Magnecyl.
Men grejen är den att jag får huvudvärk nu om jag inte får min Alvedon. Man tycker ju att 1-2 brus om dagen är så liten mängd att det vore harmlöst.
Men grejen är den att jag får huvudvärk nu om jag inte får min Alvedon. Man tycker ju att 1-2 brus om dagen är så liten mängd att det vore harmlöst.
Re: Ta alvedon i onödan
Jag har knäartros men Alvedon hjälper ingenting mot smärtan. Jag tar C-vitamin brus med hallonsmak. Det är gott.
-
- Niobmedlem
Ja det är ju inget egentligt krut i Alvedon. Hur svår är din artros?
Min artros går i skov. Just nu har jag ett skov. Har tränat intensivt i tre år efter sjukgymnasts föreskrifter.
Man kan ta max 4 g Alvedon på en dag, men fördelat på 4 ggr. Det kan vara väldigt farligt att ta mera, det förstör levern o kan vara dödligt.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
-
- Niobmedlem
Ok. 4 gram. Då har jag ju god marginal. Brukar bara läska mig med max 2 brus per dag. Oftast blir det bara en.
-
- Niobmedlem
Jag diggar fysioterapeuter. De är fantastiska.
Jag hade en arbetskamrat som ofta led av huvudvärk. Som jag minns det var han svår på huvudvärkstabletterna.
Treo-beroende är ganska vanligt. Vet inte varför just treo.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
-
- Niobmedlem
Nej, det är paracetamol i Alvedon.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.