Dörrklockan ringer mitt i natten

Hur jag själv har lyckats må bättre. Publicera här, så kanske du får Nobelpriset!

Moderator: Moderator 1

Inwatto
Berylliummedlem

Dörrklockan ringer mitt i natten

Post by Inwatto »

Vad kan man göra åt att man hör en hallucination att dörrklockan ringer mitt i natten? Jo, man kan tänka "de får ringa en 2:a gång" och därmed ignorera hallucinationen. Då avtar den.
femfemman
Vanadinmedlem

Re: Dörrklockan ringer mitt i natten

Post by femfemman »

Bra tips, Inwatto! Trots många år med samma dörrklockeringning har jag aldrig tänkt i de banorna! :oops:
Inwatto
Berylliummedlem

Post by Inwatto »

Jag har lidit av ringande dörrklocka länge, men det har blivit bättre med tiden om man ignorerar impulsen det ger.

Tror det handlar om att man har centra i hjärnan som tävlar om vem som ska bestämma. Något slags poängsystem finns det där ett lyckat förslag belönas och ett misslyckat förslag (en ignorerad dörrklocka) gör den delen i hjärnan svagare.

Ett tag funderade jag över om jag kunde höra skillnad på en riktig dörrklocka och en hallucination, men kom fram till att jag var för sömndrucken för att lyckas. Egentligen så ringer den riktiga klockan längre (eko) än hallucinationen för den sistnämnda slutar när man vaknar till.
Kippis
☢️ Toriummedlem ☢️

Post by Kippis »

bland har jag hört i syne i vaket tillstånd att min mobil ringer eller fått ett sms fastän mobilen inte alls ringt eller fått sms.
Vet inte om det är nån slags stressreaktion eller nån slags varning/meddelande från "andra sidan", nån andemakt kanske som spökar.
Inwatto
Berylliummedlem

Post by Inwatto »

Kippis wrote: 12 Aug 2024, 10:14 bland har jag hört i syne i vaket tillstånd att min mobil ringer eller fått ett sms fastän mobilen inte alls ringt eller fått sms.
Vet inte om det är nån slags stressreaktion eller nån slags varning/meddelande från "andra sidan", nån andemakt kanske som spökar.
Om det varit något från "andra sidan" hade du nog haft någon ledtråd till det. En tråkig förklaring är att det är någon del av din hjärna som spökar lite för att den kan det.
Kippis
☢️ Toriummedlem ☢️

Post by Kippis »

Inwatto wrote: 12 Aug 2024, 10:52
Kippis wrote: 12 Aug 2024, 10:14 bland har jag hört i syne i vaket tillstånd att min mobil ringer eller fått ett sms fastän mobilen inte alls ringt eller fått sms.
Om det varit något från "andra sidan" hade du nog haft någon ledtråd till det. En tråkig förklaring är att det är någon del av din hjärna som spökar lite för att den kan det.
Kanske det.
Hur vet man om man har en ledtråd till något från andra sidan.
Inwatto
Berylliummedlem

Post by Inwatto »

Kippis wrote: 12 Aug 2024, 19:48 Kanske det.
Hur vet man om man har en ledtråd till något från andra sidan.
Dom gånger jag haft besök från andevärlden har jag sett ett sken av gult ljus (när jag pratade med Buddha); känt det som om en orm ringlade iväg (när jag hade besök av Satan); fått för mig att Han hade träskor (när "Gud" kom i ett skepp och kollade om Hans Plan stämde med verkligheten). Såna små detaljer som är svåra att hitta på men som visar lite vad man är utsatt för.

Hallucinationer har inte såna tillägg. De är skapade av den egna hjärnan.
KatastrofLasse
Niobmedlem

Post by KatastrofLasse »

Bra strategi. Här ringde dörrklockan på minst två gånger om dagen i fjol. Men det var ingen hallis. Det ringde verkligen. En pratsjuk och nyinflyttad granne. Till slut fick jag dåligt samvete för att jag alltid avvisade honom så jag bjöd in honom. Sedan ville han plötsligt se film. Plockade då fram den kortaste långfilm jag hittade på 1h 23m, men den ville han inte se. Han hittade därför Aquaman som så klart var 2h 30m. När han gick på toa spolade jag fram 1h så han kunde gå hem tidigare. Han tyckte efteråt filmen var konstig för han fick inget grepp om handlingen. Jag sade att jag också tyckte den var märklig.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Väldigt osvenskt att bete sig så som granne.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Nu har Ebba Busch (KD) gjort djävulstecknet, när hon var på Jimmie Åkessons bröllop.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jaså, gick hon på bröllopet. Det var (för mig) oväntat.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Hon hade svart skinnjacka och prickig klänning på bröllopet.
Post Reply