Vad ser du på tv just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Vad ser du på tv just nu?

Post by memphis »

Nyheterna I tv4.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Uppdrag granskning om en förvaltare som ,, Ja ni får se. Jag tror inte det är verkligt.
Richard
Administratör

Post by Richard »

zoegas wrote: 04 Oct 2024, 15:48 Uppdrag granskning om en förvaltare som ,, Ja ni får se. Jag tror inte det är verkligt.
Som försnillar pengar? Eller ännu värre, kanske förgrep sig fysiskt på sin klient? Vilket avsnitt var det?

Jag litade på min gode man, hon hade jobbat på bank o var pensionär. Men först efter hon lämnade över kontot till min pappa, som skulle fortsätta som god man, upptäckte jag att jag kunnat logga in hela tiden o ha full koll på pengarna, även på det kontot som hon hade hand om. Jag hade blivit helt vansinnig om jag märkt hon lurat mig, det blir jag bara jag hör om t.ex. gode män som lurar klienter på dess pengar.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Richard wrote: 05 Oct 2024, 00:03
zoegas wrote: 04 Oct 2024, 15:48 Uppdrag granskning om en förvaltare som ,, Ja ni får se. Jag tror inte det är verkligt.
Som försnillar pengar? Eller ännu värre, kanske förgrep sig fysiskt på sin klient? Vilket avsnitt var det?

Jag litade på min gode man, hon hade jobbat på bank o var pensionär. Men först efter hon lämnade över kontot till min pappa, som skulle fortsätta som god man, upptäckte jag att jag kunnat logga in hela tiden o ha full koll på pengarna, även på det kontot som hon hade hand om. Jag hade blivit helt vansinnig om jag märkt hon lurat mig, det blir jag bara jag hör om t.ex. gode män som lurar klienter på dess pengar.
Det nyaste avsnittet. Man hör folk säga saker som "Inte i Sverige, det är omöjligt" Men jo, fan i Sverige. Det är helt overkligt. Förvaltaren kidnappa sin klient. Och utredningen är censurerad. Personen bara försvann. Och kommer inte tillbaka,
Richard
Administratör

Post by Richard »

zoegas wrote: 05 Oct 2024, 03:16
Richard wrote: 05 Oct 2024, 00:03

Det nyaste avsnittet. Man hör folk säga saker som "Inte i Sverige, det är omöjligt" Men jo, fan i Sverige. Det är helt overkligt. Förvaltaren kidnappa sin klient. Och utredningen är censurerad. Personen bara försvann. Och kommer inte tillbaka,
Låter ju helsjukt, men jag ska kolla på avsnittet senare i.a.f.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Jag har hela tiden kunnat gå in på banken och då alla min konton, med God man har ju alltid full kontroll på dina pengar, det är först när du får förvaltare du blir stoppad på allt och jag har vetat det hela tiden, det var därför jag skaffade God man från början och en juridisk rådgivare på hyresgästföreningen sade skällsordet smart till mig inför det som såg ut att gå till tingsrätten för vräkning, tingsrätten skulle vid en dom troligtvis gett mig en förvaltare, men nu i och med att jag redan har god man hade jag troligtvis fått behålla honom.
Så zoegas är du "smart"?
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Förstår inte det här fallet där förvaltaren kidnappat sin klient till hemlig adress 60 mil bort. Nu har hon flyttats till annan hemlig adress. Vad kan föräldrarna ha gjort? Klienten ska ha intellektuell funktionsnedsättning.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Nissegossen wrote: 05 Oct 2024, 08:51 Jag har hela tiden kunnat gå in på banken och då alla min konton, med God man har ju alltid full kontroll på dina pengar, det är först när du får förvaltare du blir stoppad på allt och jag har vetat det hela tiden, det var därför jag skaffade God man från början och en juridisk rådgivare på hyresgästföreningen sade skällsordet smart till mig inför det som såg ut att gå till tingsrätten för vräkning, tingsrätten skulle vid en dom troligtvis gett mig en förvaltare, men nu i och med att jag redan har god man hade jag troligtvis fått behålla honom.
Så zoegas är du "smart"?
Jag blev av med förvaltaren genom att få läkarintyg från primärvården och inte psykiatrin. Hon blev till en god man och sen blev jag av med henne bara genom att skicka ett mail till överförmyndarnämnden. Det bör du med göra om du inte vill vara miljonär när du går i graven.
Richard
Administratör

Post by Richard »

Jag blev av med min gode man när jag tjafsade med pappa, då jag inte fick en extra hundring (av mina pengar, han var god man då). Så jag gick in på det konto han disponerade o förde över alla pengar till mitt eget o skrev som notis "Avslut, god man". Sen blev vi vänner dagen efter, men jag fick ändå chansen att sköta det själv, så det var bara en formalitet att få tingsrätten att upphäva beslutet om god man.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Ser på gårdagens Efter fem.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Tunna Blå Linjen
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply