Kanelbullar på kanelbullens dag
Moderator: Moderator 1
Re: Kanelbullar på kanelbullens dag
Åt dem allihop.
Det var mycket kanelbullar i affären idag. Jag visste inte att det var kanelbullens dag. Så jag köpte inga bullar.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Kanelbullar finns i affären alla dagar på året.
Kan man mikra kanelbullar?
En "bulle i ugnen" eller en bulle i munnen. :P
- Hercules723
- Hafniummedlem
Det blev fyra kanelbullar igår och jag har börjat köpa kanelbullar, istället för värre skräp som munkar och sånt.
Jag åt 5 till frukost. Där var en variant med färsk deg kanelbulle-kit. Ska köpa den nästa gång.
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Till alla. Butiker som bakar upp sitt eget bröd i butiken har en fryst färsk upplaga de lägger in i butikens ugn och bakar upp. Så allt kaffebröd butiken själva bakar upp, kan ni köpa i butiken, lägga i er egen frys och koka kaffe till kaffegästerna och medan byggaren puttrar, baka upp det kaffebröd ni valt, i det här fallet kanelbullar, när de fått fin färg ta upp dem lägg på ett fat med en liten duk på gärna struken med veck och lägg en manglad/struken kökshandduk över sätt på bordet, dörrklockan ringer, hej kom in, akta kanelbullarna är varma, de är nyss bakade
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Idag var det rea på kanelbullar i butiken.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)