Boendestöd

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

Fantasio
Rodiummedlem

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Min boendestödjare kom hem till mig strax efter klockan ett. Jag skurade toaletten och så var vi och handlade.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Imorgon kommer boendestödet. Är osäker på vilken tid som är sagt, men tror inte de kommer innan klockan ett. Ska plocka lite skräp och slänga saker i grovsoprummet. Sedan gå och handla med boendestödjaren.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag tycker att boendestöd är mest irriterande. Fast då klarar jag ju mig själv väldigt bra. Men KP kan vara bra, fast då blev jag paranoid emot henne så det funkade bara ett tag.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Hade du kontaktperson som hjälp till aktivering? Eller som jag, en person som jobbar inom psykiatrin?
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag hade en psykiatrisjuksköterska som KP. Hon var egentligen jättebra, till att börja med, hjälpte mig att få en lägenhet för hennes pappa hade en fastighet. Men sen så vart jag paranoid och kände att hon ville mig illa. Kan inte förklara hur det kommer sig annat än att det är sjukdomen som jag har.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Idag hade jag boendestöd igen. Samma kvinna som kommer till mig varannan fredag. Jag brukar ofta gå och handla med henne, men inte idag, jag var iväg till mataffären vid elva och hon dök upp runt ett. Jag gick med henne till tvättstugan för bokning och då passade jag på att ta ett bloss. Sedan hängde vi in min tvätt i skåpen. Det var allt vi gjorde.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Fantasio,

Jag förstår inte när du någonsin får något gjort.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Tja, det är sällan. Men tvättade ur handfatet och toalettstolen härom veckan. Alltid något.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Idag blev det inget städande. Var istället och handlade med boendestödet. Två påsar fast inte fulla. Och två läsk i ryggsäcken.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Det blir lite plock i lägenheten imorgon. Sedan har jag tänkt att handla med boendestödet. Som det känns nu kommer jag inte att gå själv till mataffären runt elva för att vara säker på att få mig en varm lunchlåda. Funderar på att gå till mataffären med personalen. Mat har jag redan hemma i form av två soppor och tre fryskartonger, men vill ha handlat läsk och folköl. Så blir jag utan den varma maten imorgon må det vara hänt.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Tydligen ska kommunen spara in pengar på boendestödjare. Slutar det med att de kommer bara en gång i veckan till mig accepterar jag det utan att gnälla. Men ska kommunen börja ta betalt för tjänsten är det jag som avstår boendestöd. Min boendestödjare berättade om att de har ett sparkrav på sig.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Idag var jag och handlade med boendestödet. Det blev ett sexpack Emdbräu, en Coca-Cola på 1,5 liter, en mörk chokladkaka, en burk ärtsoppa, en kycklingsallad och en dagens varma lunch. Det behövdes köpa lite mat. Plocka i lägenheten kan vi göra en annan dag.
Post Reply