Vad irriterar dig just nu?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad irriterar dig just nu?
Jag har Nix. Det ringer inga försäljare.
Min telefon ringer inte så ofta. Men är det ett okänt nummer brukar jag avvisa samtalet.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Jag ringde mina "kompisar" i mellanstadiet på hemligt nummer, annars svarade de inte. Nummerpresentatör.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Ville de inte prata med dig?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Nån gång var det att "kompisen" skulle till tandläkaren på en söndag. En annan gång skulle hon till frisören. Nån annan gång skulle nån annan kompis ta en omväg hem. Med mera... För att slippa mig. Det kallas mobbing.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Nu ringde min kompis, han sa att någon hade hållit på att ringa honom också från hemligt nummer, han misstänkte ytterligare några vänner, som han trodde spelade nån sorts spel som gick ut på att busringa.
Men han är allt en riktig lustigkurre själv, så det kan mycket väl ha varit han själv också, tillsammans med sin barnslige pojkvän... Blev förbannad på dem, inte bara en gång, minst två gånger, när de höll på att ringa upp mig via Messenger mitt i natten o bara tramsa i telefonen. Kunde till slut blockera deras konton, i.a.f. tillfälligt.
Men han är allt en riktig lustigkurre själv, så det kan mycket väl ha varit han själv också, tillsammans med sin barnslige pojkvän... Blev förbannad på dem, inte bara en gång, minst två gånger, när de höll på att ringa upp mig via Messenger mitt i natten o bara tramsa i telefonen. Kunde till slut blockera deras konton, i.a.f. tillfälligt.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Just nu något bättre så är inte irriterad
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
- Hercules723
- Hafniummedlem
Mupperi! Någon har lagt till mitt domännamn i sitt konto hos Inleed... det var vad supporten sa!
Det ska inte gå tycker jag, man borde få "en nyckel" för att verifiera med kontot domännamn ligger under!
Det är definitivt en säkerhetsbrist... :(
Edit: Asch - Det var bara en tidigare ägare till domännamnet som hade exakt samma webbhotell, då brukar det bli så. Enligt
GoDaddy expert, finns det verifiering redan mellan webbhotell och ägare till domännamn
Det ska inte gå tycker jag, man borde få "en nyckel" för att verifiera med kontot domännamn ligger under!
Det är definitivt en säkerhetsbrist... :(
Edit: Asch - Det var bara en tidigare ägare till domännamnet som hade exakt samma webbhotell, då brukar det bli så. Enligt
GoDaddy expert, finns det verifiering redan mellan webbhotell och ägare till domännamn

Både irriterande o bra på sitt sätt.
Coop har slutat med att sälja vaniljbullar för 20 kr för 4 st, som de gjort länge. Innan var jag alltid inom där på morgonen o åt de till frukost på Spiran. Såklart tråkigt då de var goda, men jag har även haft dåligt samvete för att jag alltid har lockats av dom, de är ju inte direkt nyttiga. Möjligen har de kvar dom för 30 kr numera, men det är inget fyndpris längre, så jag har slutat köpa dem. Tar istället med mig två Risifrutti ibland.
Coop har slutat med att sälja vaniljbullar för 20 kr för 4 st, som de gjort länge. Innan var jag alltid inom där på morgonen o åt de till frukost på Spiran. Såklart tråkigt då de var goda, men jag har även haft dåligt samvete för att jag alltid har lockats av dom, de är ju inte direkt nyttiga. Möjligen har de kvar dom för 30 kr numera, men det är inget fyndpris längre, så jag har slutat köpa dem. Tar istället med mig två Risifrutti ibland.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/