Matvanor

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Matvanor

Post by Geta »

Förstår inte att du inte köper hem mat, så att du inte behöver gå hungrig till sängs.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag vill av bekvämlighetsskäl bara äta en gång om dagen. Tänker att det blir dyrt att äta två gånger om dagen.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 05 Oct 2024, 21:26 Jag vill av bekvämlighetsskäl bara äta en gång om dagen. Tänker att det blir dyrt att äta två gånger om dagen.
Du kan ju göra pasta i mikron med ett ägg som jag gör. På med lite ketchup. Kostar inte ens en tia.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Fantasio wrote: 05 Oct 2024, 21:26 Jag vill av bekvämlighetsskäl bara äta en gång om dagen. Tänker att det blir dyrt att äta två gånger om dagen.
Du borde väl ha rätt bra sjukersättning med tanke på att du hann jobba flera år innan du blev sjuk.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Krokus wrote: 06 Oct 2024, 11:07
Du borde väl ha rätt bra sjukersättning med tanke på att du hann jobba flera år innan du blev sjuk.
Ja, jag jobbade sammanlagt drygt 22 år. Men vet inte vad jag har i sjukersättning. Tack för mattipset, Zoidar.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Du borde ha råd att äta dig mätt, Fantasio. Konstigt att du inte är nyfiken på vad du har i pension.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Idag var det panerad fisk plus Wallenbergare. Jag tog mig aldrig till affären idag. Imorgon finns isterband med senap och persiljestuvad potatis samt gräddstuvad oxpytt med stekt ägg. Tror jag tar pytten. Stekt ägg har jag lärt mig att äta.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Imorgon har de toppenmat på Lingonfabriken. Sprödbakad fisk med potatismos och skagen eller pannbiff med lök, kokt potatis och brunsås eller sjömansbiff med pressgurka eller grillad kycklingfilé med potatiskaka och dragonsås. Den sista rätten är min absoluta favorit när det kommer till färdiga lunchlådor.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Idag blev det pyttipanna från Hemköp. Imorgon saluförs köttfärslimpa med paprika och gräddsås samt frukostkorv med pepparrotssås och potatismos. Tror jag tar en av varje låda.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Ja, det blev en matlåda av varje. Nu behöver jag inte handla förrän på fredag. Det känns skönt. Tror jag äter köttfärslimpan först.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Visst blev det köttfärslimpa idag, den rätten var utomordentligt god. På fredag säljs det grillad fläskytterfilé med dragon och vitlökssås eller grillad kycklingfilé med dragon och vitlökssås. Två högoktaniga rätter. Firren som alltid brukar vara en av rätterna på fredagarna säljs imorgon istället. Men då har jag injektion.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Det blir förmodligen att köpa en rätt av varje imorgon igen, precis som igår onsdag. Då har jag mat så jag klarar mig fredag/lördag. Har även en burk gulaschsoppa hemma, men den sparar jag på. Snabbmat på söndag? Idag åt jag frukostkorv med mos och det smakade utomordentligt.
Post Reply