Självmordstankar
Moderator: Moderator 1
Re: Självmordstankar
Ju längre man kommit i karriären ju högre blir fallet, när man insjuknar i schizofreni.
Det finns hopp, kärlek och glädje och det finns ett ljus i slutet av tunneln.
Gör sånt som får dig att känna livslust och glädje utan att ha höga krav på dig själv att du måste prestera på topp,
så du kan finna en mening med livet och distrahera dig från själmordstankar,
och utan att ta till alkohol och droger, alkohol och droger hjälper bara kortsiktigt.
Acceptera livet som sådan att det kan ta olika väger, riktningar och uttryck.
Ingen av oss har det lätt, varje dag går nog tungt på sitt sätt för alla människor, alla får vi en släng av sleven så att säga.
Har själv krossade drömmar så som många av oss har.
Men jag har fått släppa dom kraven/drömmarna på mig själv för jag har det det bra trots allt men som man genomlidit hittills.
Man får försöka vara positiv och se fördelarna med att ha sjukersättning och att vi har ett socialt skyddsnät i Sverige.
Vi kan göra vad vi vill, när vi vill och hur vi vill inom lagar och reglers gränser.
Gör sånt som får dig att känna livslust och glädje utan att ha höga krav på dig själv att du måste prestera på topp,
så du kan finna en mening med livet och distrahera dig från själmordstankar,
och utan att ta till alkohol och droger, alkohol och droger hjälper bara kortsiktigt.
Acceptera livet som sådan att det kan ta olika väger, riktningar och uttryck.
Ingen av oss har det lätt, varje dag går nog tungt på sitt sätt för alla människor, alla får vi en släng av sleven så att säga.
Har själv krossade drömmar så som många av oss har.
Men jag har fått släppa dom kraven/drömmarna på mig själv för jag har det det bra trots allt men som man genomlidit hittills.
Man får försöka vara positiv och se fördelarna med att ha sjukersättning och att vi har ett socialt skyddsnät i Sverige.
Vi kan göra vad vi vill, när vi vill och hur vi vill inom lagar och reglers gränser.
Håller helt med! :D
- Hercules723
- Hafniummedlem
Klokt skrivet, Kippis! :)
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Kan inte ens gråta längre trots att jag är jätteledsen, jag vet inte ens om jag vill mer.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Livet har många glädjeämnen, även fast man drabbats av schizofreni.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Vet inte om jag tycker det, möjligtvis katterna. Kommer inte kunna göra något sålänge dom är vid livet.
Sedan jag blev full sjukpensionär har jag haft tid att forska på egen hand. Det tycker jag är en förmån. Första åren satt jag på biblioteket varenda dag. Jag uppskattar friheten.
Du verkar reda ut det bra, Geta!
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Katterna hjälper mig att må bättre med.mrsearlgray wrote: ↑06 Oct 2024, 12:26 Vet inte om jag tycker det, möjligtvis katterna. Kommer inte kunna göra något sålänge dom är vid livet.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Tur man har domRichard wrote: ↑06 Oct 2024, 13:50Katterna hjälper mig att må bättre med.mrsearlgray wrote: ↑06 Oct 2024, 12:26 Vet inte om jag tycker det, möjligtvis katterna. Kommer inte kunna göra något sålänge dom är vid livet.