Varför gömmer läkaren anteckningarna på 1177?
Moderator: Moderator 1
Re: Varför gömmer läkaren anteckningarna på 1177?
Ja det var ju inget uppseendeväckande. Ögonkontakt är jag dålig på, det vet jag. Bättre att fokusera på munnen, den rör ju på sig vid konversation. Mig skrev dem om att jag hällde "satansvatten" utanför dörren till mitt rum, jag kommer ihåg det. Det var för att förhindra mer stölder när någon hade knyckt min deodorant.
Jag har aldrig läst nån journal. De läggs inte upp på 1177 här i Västerbotten, vad det verkar.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Har aldrig läst journalen när jag varit inlagd.
Det tar ibland nån vecka för mig innan läkaren skrivit in anteckningarna från senaste mötet i min journal. Tror att de på nått sätt måste göra en synlig notis om de ska dölja nått i journalen, så att man i.a.f. vet att de dolt nått. Men helt säker är jag inte.
Men dom skriver ju helt idiotiska saker, så här skrev dom om mig på Vårdcentralen...

Dom bad om ursäkt när jag påpekade det, men tycker ändå de bör ha lite koll. Sen stod det att jag bodde på nått hem också, det har jag aldrig gjort, helt taget ur luften...
Men dom skriver ju helt idiotiska saker, så här skrev dom om mig på Vårdcentralen...

Dom bad om ursäkt när jag påpekade det, men tycker ändå de bör ha lite koll. Sen stod det att jag bodde på nått hem också, det har jag aldrig gjort, helt taget ur luften...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Förlåt Richard men jag skrattade, har också konstiga anteckningar i min journal.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Jadå, det bjuder jag på. Kan också skratta åt det numera.
Samt när jag gjorde min §7-undersökning, så skrev rättsläkaren att jag aldrig haft något heterosexuellt förhållande, till domstolen... Undras varför det var så viktigt? Dessutom hade jag haft ett, men det stod inte i journalen, eller om han syftade på att jag skulle vara homo?
Samt när jag gjorde min §7-undersökning, så skrev rättsläkaren att jag aldrig haft något heterosexuellt förhållande, till domstolen... Undras varför det var så viktigt? Dessutom hade jag haft ett, men det stod inte i journalen, eller om han syftade på att jag skulle vara homo?
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
-
- Niobmedlem
Förlåt härifrån också Richard! Även jag skrattade. Skulle nog istället vilja säga att personen som skrev i journalen var utvecklingsstörd.
-
- Niobmedlem
Men det är det här jag känner med vården, i bland känns det som om de vill provocera fram en reaktion för att se "hur man blir". En psykolog frågade en gång "Är du inte lite bögig?" en annan frågade "Barn behöver tuktas lite, eller hur?".Richard wrote: ↑04 Oct 2024, 20:19 Jadå, det bjuder jag på. Kan också skratta åt det numera.
Det är ALLTID något som känns som en ren provokation.
Har också märkt att psykiatrin vill provocera fram en reaktion för att se hur man fungerar. Är det något som man lär sig under utbildningen och sedan talar tyst om.
Jag ser det som att psykiatrin "klämmer lite" på patienten. Det gör ju medicine doktorn, så varför inte psykiatrikern?
Anledningen till att man inte informerar om detta är ju för att då får man inte ett spontant svar om man är beredd på provokationen/testet.
Anledningen till att man inte informerar om detta är ju för att då får man inte ett spontant svar om man är beredd på provokationen/testet.