Akutenheten

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

mrsearlgray
Iridiummedlem

Re: Akutenheten

Post by mrsearlgray »

Fantasio wrote: 15 Jul 2024, 18:24
mrsearlgray wrote: 15 Jul 2024, 18:21
Fantasio wrote: 15 Jul 2024, 18:21
Nej, det tror jag inte. De slösar inte akutenhetens bil på personer med ångest.
nej men tänkte på eftersom du blandat stesolid och alkohol?
Aha! Det hoppas jag inte. Blev utskriven för drygt två månader sedan och är inte upplagd för ny inläggning.
aa okej.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Akutenheten hade två bilar och hämtade upp personer som mådde dåligt. Men eftersom våra skattepengar främst går till regimens omhuldade mångkultur blir det inte mycket kvar till oss andra. Tjänsten blev för dyr och bilarna trafikerar nu Linköping istället. Man får vara glad att sjuktaxi finns, men den tas väl också bort snart. För övrigt har jag inte ringt AE sedan jag blev inlagd den 15:e juli.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Snart är det två månader sedan jag blev utskriven och under den tiden har jag inte ringt AE. Faktiskt har jag inte haft något behov av dem och det känns skönt såklart. Det känns inte bra att behöva snacka med dem. Man vill ju klara sig på egen hand.
KatastrofLasse
Niobmedlem

Post by KatastrofLasse »

Fantasio wrote: 08 Oct 2024, 20:40 Snart är det två månader sedan jag blev utskriven och under den tiden har jag inte ringt AE. Faktiskt har jag inte haft något behov av dem och det känns skönt såklart. Det känns inte bra att behöva snacka med dem. Man vill ju klara sig på egen hand.
Härligt Fantasio. Måste ju kännas bra. Har bara varit på psykakuten en gång. Det slutade med en hemresa utan inläggning, men mobila teamet skulle komma hem istället. De ringde på dörren men jag öppnade inte.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Min kompis, med samma diagnos som jag, ringde mig förut. Han mådde inte så bra så jag rådde honom att ringa AE. Det var vad jag hade gjort i hans skor. Jag sa att det kan räcka med en veckas vård. Jag tycker inte att mitt förslag var så dumt, för han är inte den som gnäller i onödan.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Ett samtal till AE ligger inte långt borta nu. Vill bara ringa dem och prata en kortare stund. Är det så himla farligt? Jag kommer inte till ro och vet inte vad annat jag ska göra. Jag får väl fortsätta skriva på bloggen som en galning.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Fantasio,

Längtar du efter att bli inlagd igen?
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Nej, det gör jag inte. Men skulle jag bli det missar jag en del av hösten, men det kan kvitta. Men det är ju hemma man ska bo, inte på en institution. Jag vill inte bli inlagd förrän tidigast nästa år.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Vore det inte för risken att bli inlagd mot min vilja hade jag redan ringt AE. Det kanske räcker med ett stödjande telefonsamtal. Har svårt att koncentrera mig på saker och är röstpåverkad. Men det är väl ingen grund för LPT, eller?
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag gick och la mig halv nio igår. Lägg till extratimmen vi fick inatt så förstår du väl på ett ungefär hur länge jag sov. Kände mig under isen igår och inte är det bättre idag. Jag både vill och inte vill ringa AE. Jag fiskar inte efter en inläggning utan ett kortare samtal bara. Det brukar vara så här innan varje inläggning. Jag mår sämre och sämre och ringer dem där uppe på sjukan och blir övertalad att komma upp. "Ring för konsultation telefonledes" borde vara deras slogan.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

borde kanske ringa mobila teamet just nu men då kommer dom bara lägga in mig.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Post Reply