mrsearlgrays psykoskänningar

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

Admin1

mrsearlgrays psykoskänningar

Post by Admin1 »

Vid psykoskänningar är hjärnan överbelastad. För att må bättre skall man minska på sinnesintrycken och belastningen. Ha det lugnt och tyst hemma. Ej lyssna på musik. Inte göra svåra saker eller utsätta sig för stress. Om man gör så blir snabbt bättre. Att tillfälligt höja antipsykotikan är också ett alternativ även om det inte går vid höga doser.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Re: mrsearlgrays psykoskänningar

Post by mrsearlgray »

Tack Admin!
Har Haldol som vid behovs medicin just nu men kanske borde höja den lite till om det går. Har tid med kuratorn via telefon nu på morgonen som tur är.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

mrsearlgray,

Du skulle aldrig ha börjat på konstskolan. Då skulle inte detta ha hänt.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Geta wrote: 09 Oct 2024, 13:39 mrsearlgray,

Du skulle aldrig ha börjat på konstskolan. Då skulle inte detta ha hänt.
Men man måste våga prova saker.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Jo jag vet, men samtidigt så vet jag ju nu iallafall att det inte fungerar, annars hade jag kanske alltid undrat?
glad att jag provade iallafall.
Admin1

Post by Admin1 »

Hon har nog för stor ambitionsnivå. Hon bör nog ta det lugnt minst ett par år. Istället för konstskola hålla på med skapande verksamhet i egen takt på dagverksamhet, som Richard gör. Universitetsutbildning är inget att sträva efter för akademiker är numera ett proletariat med undantag för läkare, men det jobbet tar för stor del av ens liv. Man skall leva och ej jobba ihjäl sig.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Jo men jag har alltid varit relativt ambitiös också skulle jag säga. Men schizofreni sätter verkligen käppar i hjulen... :(
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Är det inte främst din mamma som har ambitioner för dig, mrsearlgray.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Geta wrote: 09 Oct 2024, 14:12 Är det inte främst din mamma som har ambitioner för dig, mrsearlgray.
Nej det är mest läkarambitionerna som är hennes, är naturligt ambitiös också. Hade gärna om jag kunnat doktorerat i historia och eller annan humaniora. Vill forska.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Det är därför jag gillar släktforskning och försökt läsa historia på komvux några gånger.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

mrsearlgray wrote: 09 Oct 2024, 14:15
Geta wrote: 09 Oct 2024, 14:12 Är det inte främst din mamma som har ambitioner för dig, mrsearlgray.
Nej det är mest läkarambitionerna som är hennes, är naturligt ambitiös också. Hade gärna om jag kunnat doktorerat i historia och eller annan humaniora. Vill forska.
Du har mycket drömmar Mrsearlgray. Jag har inga drömmar. Allt blir samma ändå, tycker jag. Kanske min deprimerade sida som talar.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Zoidar wrote: 09 Oct 2024, 14:17
mrsearlgray wrote: 09 Oct 2024, 14:15
Du har mycket drömmar Mrsearlgray. Jag har inga drömmar. Allt blir samma ändå, tycker jag. Kanske min deprimerade sida som talar.
Ja men ibland blir det mörkt också när man inser att många om inte alla drömmar krossas av sjukdomen... :( Men försöker samtidigt hitta mindre mer åtkomliga drömmar men det är svårt det också tyvärr. Jag mår bra av att ha mål att sträva efter och planera efter.
Post Reply