Hur mycket kan man förvänta sig av psykiatrin? (SvD)

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Hur mycket kan man förvänta sig av psykiatrin? (SvD)

Post by Geta »

Den här artikeln hade jag velat kunna läsa. Förväntar sig inte psykiskt sjuka för mycket av psykiatrin. Lösningen kan vara att man lever ett liv värt att leva, utan att bli helt frisk och kry.

https://www.svd.se/a/rPnvEe/peder-bjorl ... -bli-frisk
Richard
Administratör

Re: Hur mycket kan man förvänta sig av psykiatrin? (SvD)

Post by Richard »

Har tyvärr inte konto till Svenska Dagbladet. Jag har konto till alla Bonnierägda tidningar.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Richard wrote: 11 Oct 2024, 16:04 Har tyvärr inte konto till Svenska Dagbladet. Jag har konto till alla Bonnierägda tidningar.
Det har jag också. SvD tillhör väl Schibstedt. Jag betalar 349 kr med autogiro per månad för min lokaltidning som tillhör Bonnierkoncernen. Då kan jag läsa DN, Expressen, Sydsvenskan, Amelia och en massa andra tidningar.
Arne
Tennmedlem

Post by Arne »

Hej Geta,
Jag uppskattar att du har tagit upp artikeln från förra månaden som diskuterar förbättrade liv. Dock tycker jag att det är viktigt att även psykiatrin tar till sig av den kritik och de krav som riktas mot organisationen från dess klienter för att kunna bli bättre.

En hälsosam organisation är en som är öppen för feedback och strävar efter ständig förbättring. Genom att lyssna på sina klienters åsikter kan den identifiera svagheter och arbeta tillsammans för att förbättra sina tjänster. Kritik och krav bör ses som en möjlighet för tillväxt.
Post Reply